Skoda Yeti SUV van het jaar

MarcoO2

Forumguru
Telex : 4x4 van het Jaar

X_13389_3.jpg


Land Rover behoudt de titel 4x4 van het Jaar. Na de Range Rover vorig jaar neemt de Range Rover Sport dit jaar de fakkel opnieuw over. De winnaars van de andere categorieën zijn de Skoda Yeti, de Mazda CX-7 en de Ford Ranger.

Het gespecialiseerde tijdschrift 4x4 Plus heeft de resultaten van zijn jaarlijkse verkiezing 4x4 van het Jaar bekendgemaakt. Zo hebben een twintigtal gespecialiseerde journalisten de titel toegekend aan de Range Rover Sport. Land Rover is duidelijk niet weg te slaan van de trofee, want vorig jaar sleepte de Range Rover hem in de wacht en het jaar voordien won de Range Rover Sport ook al. Voor 2010 gaat de Britse terreinwagen met 799,65 punten op 1.000 de Toyota Land Cruiser en de Land Rover Discovery vooraf.

In de drie andere categorieën laat Land Rover de andere genomineerden ook een kans op de titel. De SUV van het jaar werd de Skoda Yeti, met 754,44 punten. Daarmee doet hij beter dan de Volvo XC60 en de VW Tiguan. De cross-over van het jaar is, dankzij zijn nieuwe dieselmotor, de Mazda CX-7. Met zijn score van 777,35 punten eindigde hij voor de Audi Q5 en de exotische Infiniti EX37. In de categorie van de pick-ups moet de laureaat van vorig jaar, de Mazda BT-50, zijn titel afstaan. Hij werd dit jaar derde. De winnaar is de Ford Ranger, voor de Isuzu D-Max.


Datum : 17/12/09
bron: klik
 
Zou de Yeti ook zoiets kunnen? Volgens mij is de helling in bovenstaand filmpje wat extremer dan die proefhelling bij Pon in Leusden. :1884:
Ik heb begrepen dat er niets voor niets 1 Yeti bovenop de steilste helling geparkeerd stond. De koppelingsplaten kregen het te zwaar te verduren om er aldoor als demo overheen te rijden.
 

MarcoO2

Forumguru
't zal ook niet voor niets zo zijn dat de Yeti SUV van het jaar wordt en de RRS 4x4 van het jaar, de Yeti kan natuurlijk niet tippen aan een echte tereinauto.

Wat de RR in dat filmpje laat zien is echt stoer... de hoek is dusdanig dat je volgens mij nauwelijks meer kunt zien wat er voor je ligt... doet de wagen dat nou helemaal automatisch (hill hold ofzo), of moet je als bestuurder nog wel meer doen dan een beetje sturen?
 

cvegreen

Forumguru
Denk dat er daar toch wel maar weinig SUV's op geraken hoor . Is toch een heftig hellinkje , op het filmpje van diegene die naar beneden reed zag ik toch dat dit ook wel op zijn uiterste zat qua hellingsgraad . Hij had mijn inziens niet veel meer nodig om overkop te gaan.De achterwielen draaiden meer niet dan wel .
 

Ronnie

Forumguru
... doet de wagen dat nou helemaal automatisch (hill hold ofzo), of moet je als bestuurder nog wel meer doen dan een beetje sturen?
Is een instelling voor dat ie 't automatisch doet, was al eens op Top-Gear,
Maar toch knap!! (totdat de tractie het laat afweten....)
 
Bovenaan Onderaan