Skoda's in het nieuws

LenK

Forumguru
Die Octavia op zijn kop, die ligt op zijn zij en het is een Fabia.
Maar wel total-loss. Hoeveel sterren heeft de F1 want dat is toch wel aardig vervormd?

Ronnie

Forumguru
Let wel dat de zijkant van een auto het zwakke punt is....
Slechts de portierversteviging, koker en bodem en de Bstijl kunnen een beetje weerstand bieden.

MarcoO2

Forumguru
@ LenK: ik snap niet waar je het over hebt........ :grin:
(dank voor je oplettendheid, ik was te snel!)

LenK

Forumguru
Sjoemelaar :473:
Laatst gewijzigd door MarcoO2 : Vandaag om 21:54.

Let wel dat de zijkant van een auto het zwakke punt is....
Slechts de portierversteviging, koker en bodem en de Bstijl kunnen een beetje weerstand bieden.
Ja maar er is een botsing geweest met een object dat ook energie absorbeert. Kun je nagaan als er een boom was geweest als tegenstander.
De constructie van de auto is helemaal vervormd.

Ronnie

Forumguru
'"T is maar blik, het heeft z'n absorberende functie wel volbracht.
Een weekje stoeien op de mal met een trektafel en pers en je kent hem niet weer, z.g.a.n.!

Exciter

Administrator
Ja maar er is een botsing geweest met een object dat ook energie absorbeert. Kun je nagaan als er een boom was geweest als tegenstander.
De constructie van de auto is helemaal vervormd.

Dat kan ik niet zien, dat het zo is gegaan. Misschien heeft ie tijdens de botsing ook een paal gepakt?

Aiii

Lid
In de comments eronder wordt geruzied tussen de broer van de bestuurder van de Fabia en de rover-rijder. De Fabia kwam vanuit de zijweg met haaientanden en de rover zag hem niet de weg opkomen en heeft hem in de zij gebeukt. Aan de schade te zien moet de Rover een goede snelheid gehad hebben en uit de opmerkingen begrijp ik dat de Rover langs een afslaande vrachtwagen reed.

Er zijn dus twee mogelijkheden.
1) De Rover reed een normale snelheid en de Fabia nam voorrang terwijl daar geen ruimte voor was.
2) De Rover reed te hard en de Fabia heeft hem dankzij de vrachtwagen te laat aan zien komen.

Aan de schade te zien en het feit dat de Fabia op zijn kant ligt lijkt het me sterk dat de Rover een lage snelheid reed, maar goed, dat soort beoordelingen zijn niet aan mij.

Bovenaan Onderaan