Skoda's toekomstplannen

Michel

Forumguru
Skoda\'s toekomstplannen

Skoda heeft enig inzicht gegeven in haar toekomstplannen. Volgend jaar al verschijnt er een volledig nieuwe generatie Fabia. Voor 2009 staat een compacte SUV gepland.

Op de Salon van Genève in maart 2007 zal het Tsjechische merk een volledig nieuwe Fabia presenteren. De auto zal pas echter direct na de zomer in de verkoop gaan. De Fabia zal o.a. de beschikking krijgen over een TSI-motor van Volkswagen. Verder is VW een DSG-bak voor de Polo-klasse aan het ontwikkelen die ook voor de Fabia beschikbaar komt. De voorzijde zal veel overeenkomsten vertonen met de nieuwe Roomster.
Daarnaast heeft de Skoda-directie definitief het groene licht gegeven voor een compacte SUV in de geest van de Yeti-studie uit 2005. Deze auto wordt in het voorjaar van 2009 verwacht.

Bron: Autoweek ->
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4967&cache=no

Fabia

† In Memoriam
Re: Skoda\'s toekomstplannen

Je bent me net voor, ik las het net ook op de site van Autoweek. Kan nu gaan sparen voor de Yeti. Ben benieuwd hoe die in het ecchie er uit komt te zien. Vind de eerste foto's erg mooi en stoer.

Octaviarijder

Actief lid
Re: Skoda\'s toekomstplannen

Ik zie niets over een opvolger van de Superb, wordt toch wel eens tijd als je het mij vraagt.

Bovenaan Onderaan