Skodatec Xenon....mag dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tallguy

Forumguru
Op de site van Skodatec kwam ik dit tegen:

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Xenon Licht Umbau Set
EUR 289.00
erzeugt sehr helles weißes Licht 10000K (Serie (5000k)

2x so hell als herkömmliche Halogenlampen, 50% weniger Energieverbrauch als herkömmliche Halogenlampen wasserdicht, einfacher und rascher Einbau, lange Lebensdauer umfangreiches Montagematerial erlaubt nach ECE E13

keine Scheinwerferreinigungsanlage erforderlich!

Es werden nur die Birnen ausgetauscht! Einfach Montage.

[/ QUOTE ]

Mag dit op een auto van 01-01-2005? Volgens mij geldt de regel van koplampsproeiers niet voor auto's van voor 2006, toch?

DJNeO

Actief lid
het enige dat ik weet over de achteraf inbouw xenon dat dit niet mag op auto's na kenteken datum: 01-06-06

Ericpeeke

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Dus..zou het mogen. Iemand hier ervaring mee op een Fabia?

[/ QUOTE ]

Bedoel je niet, gezien de auto die je rijdt, een Octavia? Dan heb ik er (positieve) ervaring mee. Niet specifiek met die van Skodatec, maar via (en door) de Skoda-dealer. Fabia en O2 hebben allebei H7, dus wellicht is het wel dezelfde inbouwset. De kwaliteit van mijn xenon is prima, en de prijs (incl. inbouw) is m.i. ook heel redelijk. Als je niet zelf kunt of wilt inbouwen is inbouw door de dealer misschien wel de betere optie, je krijgt dan ook geen problemen met garantie e.d.

Dacht overigens dat achteraf-xenon in Duitsland wél verboden was (volgens mij zijn de keuringsregels daar heel wat strenger dan in Nederland)? En Skodatec is toch een Duitse firma?

Tallguy

Forumguru
Nee /forum/images/graemlins/smile.gifIk bedoelde toch echt een Fabia. M'n vriendin heeft een Fabia en ik een Octavia.

Tallguy

Forumguru
Kick...het item is weer opnieuw onder de aandacht gebracht door mijn vriendin
smile.gif

Er bestaan dus diverse soorten en maten en merken after-market Xenon's. Omdat ik ze zelf a fabriek heb, weet ik inmiddels hoe het licht moet zijn qua warmte....5000 a 6000K. Dan blijft het nog wit. Alles daarboven gaat naar het blauwe en daarna naar de paarse kleur toe en da's niet de bedoeling (we zijn geen Johnny en Anita's)

Op internet kom ik deze set's tegen:
6000K set H7 van €215 bij Votrade

8000K set H7 van €199 bij Camco Systems, maar deze zijn geen 6000K

Of deze 5000K H7 set van € 116 exc verzendkosten en mogelijke inportkosten e-Bay Duitsland

De Philips/Osram setjes worden geprezen, vooral omdat de starter van belang is. Wie heeft, in de prijsrange van &lt; €250 nog andere sets gevonden die goed zijn?

blackczech

Actief lid
Hey, ik dacht er bijorigenele Xenons altijd koplampsproeiers opzaten !! Is dit dan niet verplicht bij plaatsing achteraf ??

allerlei197.jpg

Skodakes009.jpg

Grtzzzz Patrick

DJNeO

Actief lid
tot halverwege dit jaar is het inderdaad niet verplicht koplamp sproeiers op je auto te hebben met achteraf ingebouwde xenon's... Fabriek af is het wel altijd verplicht geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan