Skodazoeker stelt zich voor

Beste Skoda-forumleden en bezoekers,

Heb mij recent aangemeld op dit forum omdat ik op zoek was naar een Skoda Fabia voor de zoon van mijn vriendin. Inmiddels is die zoektocht geslaagd en dus geëindigd, en kan ik mijn naam Skodazoeker omzetten in iets anders.

Zelf ben ik 55 jaar en sinds 2017 woonachtig in Ingen in de prachtige Betuwe, ik woon daar met mijn vriendin, twee katten en twee geiten (die zijn buiten en hebben hun eigen 'huisje'). In het dagelijks leven werk ik als consultant voor netbeheerder Liander en mijn aandachtsgebied is de kwaliteit van onze toeleveranciers van slimme meters.

Mijn voertuigen zijn van Duitse komaf. Dagelijks vervoer geschiedt met behulp van een BMW 116d (3-cil diesel), en ik heb drie hobby-auto's waarvan 2 van BMW en 1 van Audi. Zie mijn avatar, daar staan er twee van op te zien bij mijn vorige huis. De BMW's waren tot voor kort nog in gezelschap van een R 1150 GS Adventure uit 2002, maar die heb ik na bijna 12 jaar bezit verkocht om diverse redenen en ik heb de hele motor-riedel aan de wilgen gehangen, dus nu nog alleen maar 4 wielen (NB - ik heb nog wel een fiets ergens). De Audi is een Coupé 2.3 20V Quattro uit 1990, daar ben ik in de avonduurtjes mee zoet met wat kleine klusjes zoals het uitvoeren van de voorstoelen met stoelverwarming, dat is met leren bekleding erg prettig. Ik houd van originaliteit, als ik aan mijn hobby-auto's werk dan wil ik zoveel mogelijk het origineel nastreven. De twee BMW's zijn een 3.0S uit 1973 en een 528i uit 1982. Vijf- en zescilinders klinken elk erg mooi, dat is een beetje een passie. Als ik alles op zou ruimen komt er een Alfa (Nord) uit de jaren 70, daar heb ik heel fijne herinneringen aan en ook dat geluid is geweldig verslavend. Een Spider 2000 Veloce zou ik het leukst vinden, maar we zien wel.
Mijn vriendin rijdt een VW Fox 1.4 uit 2007. En haar zoon dus nu een Fabia uit 2003. Vóór de Fox stond er een jaartje een Cordoba Vario uit 1999, helaas ging daarvan het contactslot kapot en met wat andere mankementen waar ik geen zin/tijd voor had om dat op te lossen is de Seat omgeruild voor de Fox.
Mijn manager rijdt een SuperB station, jongens wat een ruimte in die auto!! Geweldig, daar stond de Octavia al om bekend maar het kan nog groter.

Leuk om op jullie forum een beetje actief te hebben mogen zijn - dat zal nu minder worden en dat hoeft geen betoog. Ben wel zeer dankbaar voor de tips en adviezen, jullie Skoda rijders zijn fijne collega-automobilisten, zo leer ik. En de Skoda's zijn fijne auto's die veel waarde voor hun geld bieden. Mijn eerste Skoda-ervaring dateert uit 1971 ergens, ik was toen 6 en mijn vader had een Sunbeam Sceptre (zoek die maar eens op, uit die tijd) gekocht waar een andere motor in moest onder garantie en toen kregen we een paar dagen (of weken?) een Skoda mee, dat was er nog eentje uit de goeie ouwe IJzeren Gordijntijd dus met zo'n luchtgekoelde motor achterin en de kofferbak voorin. Niet veel van onthouden verder, overigens. Na de Sunbeam kwam er een Giulia Super 1.6 (1972) en daarna een 2000 GTV (1974) dus auto-kenners zullen wel snappen waar mijn Alfa-liefde die ik eerder aangaf is begonnen.

Dank nogmaals en wie weet graag een keer tot ziens!!

Jewepe

Forumguru
Welkom hier en als ex-Alfist kan ik je voorkeuren voor een Alfa Nord alleen maar onderschrijven. Helaas heb ik geen ruimte (meer) voor zo'n icoon als hobby auto erbij. Ik zou zeggen, ruim alles op en ga voor een 2 liter Alfa.

Bovenaan Onderaan