Slang van achterruitsproeier los van pomp

Ted

Forumguru
De slang is los van mijn achterruitsproeierpomp. Kan je deze via de onderkant links onder de koplamp bereiken of moet de koplamp er uit?

Gaarne advies wie dit al eens een keertje gedaan heeft!

Bij voorbaat dank.

latu

Nieuw lid
De slang is los van mijn achterruitsproeierpomp. Kan je deze via de onderkant links onder de koplamp bereiken of moet de koplamp er uit?

Gaarne advies wie dit al eens een keertje gedaan heeft!

Bij voorbaat dank.

Linkervoorwiel eraf halen,drie torkboten van je spatscherm los halen en links in de hoek je spatsherm naar je toe halen en dan zie je het pompje al zitten.

Ted

Forumguru
Allereerst bedankt voor je advies! Op de Duitse Skoda forum adviseerde zij om de luchtfilterkast en ECU los te nemen. Jouw methode is veel eenvoudiger en minder complex, te meer het binnenscherm er zo uit ligt (al eens gedaan).

Nog even een vraag? Waar is nu het vloeistof terecht gekomen? Hopelijk niet op de bewuste kwetsbare kabelbundel!

latu

Nieuw lid
Allereerst bedankt voor je advies! Op de Duitse Skoda forum adviseerde zij om de luchtfilterkast en ECU los te nemen. Jouw methode is veel eenvoudiger en minder complex, te meer het binnenscherm er zo uit ligt (al eens gedaan).

Nog even een vraag? Waar is nu het vloeistof terecht gekomen? Hopelijk niet op de bewuste kwetsbare kabelbundel!

Ik had van de week dat mijn ruitenwisserspoeierpomp het niet deed dus de anwb gebeld had die man het ff gedaan voor mij en goed gekeken bleek dat die vast was gevroren.
Toen een paar tikken gegeven met een verlengstuk van een steeksleutel en daarna flink de ruitenwisser laten spuiten en bijvullen.
Maar als je de pomp van het reservoir aftrekt loopt het er zo uit ik dacht zelf niet over de kabel maar die kabels kunnen denk ik wel een beetje tegen water??? succes ....

ronald_j

Actief lid

Dat klopt in principe ook. Onder je ECU zit een koppelstukje voor de slang naar de achterruitensproeier. Deze was onlangs bij mij los.

Dat is het een heel gepiel om die slang er weer op te krijgen. Zeker bij mij, omdat ik LPG rijd en er een verdamper voor heb zitten.
De ECU loshalen helpt dan een beetje.
Moet je wel je contact helemaal uit doen (sleuter eruit) en dan nog gooit hij een foutmelding, die je moet resetten.

Bovenaan Onderaan