slangetje binnen zijde benzineklep weg !?

jumper

Nieuw lid
Sinds 3 weken skoda fabia bezitter, 1.4 16v (101 pk) spec. uitvoering, compleet leer interieur, div. maffe opties erop.
:laugh:
Gekocht via dealer van eerste eigenaar, alle rekeningen en volledig ingevuld onderhoudsboekje erbij !
Toch 198000 op de teller. Maar alles wat Skoda als probleempjes heeft, reeds vervangen en opgelost. Hopen wij !!!

Lees ik op dit forum dat er een overdrukventiel zit bij het benzine klepje, loop naar buiten om te kijken waar dat knopje zit ?

Direkt onder de tankdop zat een klein dingetje... Dus we drukken daarop, met als gevolg dat er nu een ontluchtingsslangetje los hangt en tegen mijn spatbaord aan klappprrrrtttttt !

Nergens iets te vinden over dit euvel, zelfs niet op dit forum...

Maar we hebben Mobiliteits garantie, ff bellen, zeer correkt te woord gestaan, en binnen 10 minuten terug gebeld door de technische dienst van Skoda.

Kon geen kwaad, maar herstellen gaat niet, Skoda is zo gemaakt dat je niet zelf kunt gaan sleutelen aan m,n "beest" , dus morgen langs bij de dealer.

Maar de Mobiliteits service is perfekt, op internet nergens iets te vinden over dit euvel, hun stellen je wel gerust !

We zijn benieuwd naar de volgende verrassingen !!

Skodadude

Actief lid
Welkom op dit leerzame forum.
Het is net als in de snoepwinkel, kijken doe je met je :945:
Wel goed om te horen dat de Mobiliteitsservice zo snel werkt.

turboturbo

Forumguru
Zo drukte ik eens op een soort rubber afdek dopje bovenin op de achterklep, achter het 3e remlicht (ik was op zoek naar het knopje / systeem dat de kofferbak verlichting activeert) en 'plop'! :945: Weg rubbertje..... (die is nu in de achterklep verdwenen.....:blush:)
Dus inderdaad:
Maar nooit meer ergens zomaar op drukken hoor.

Maar volgens mij is dit loos alarm!

Dit is volgens mij gewoon een slangetje wat evt. teveel getankte brandstof afvoert. Ik heb hem ook wel eens horen swaffelen tegen de binnenkant van het spatbord, toen ik de auto aan het wassen was (:D Er zit een klein afvoergaatje onderin in de bodem van het 'kamertje' achter de tankdop-klep, waar de tankdop zit. Als er tijdens het tanken wat brandstof overloopt uit het vulgat, loopt dat vervolgens niet aan de buitenkant over je spatbord en lak voor je broekspijpen langs, maar wordt het door dat afvoergaatje geloosd, door dat slangetje (als dat gaatje tenminste niet verstopt is; ik heb het wel eens uit zitten peuren omdat het niet werkte)
Hetzelfde systeem zit ook op mijn scooter; als ik teveel benzine tank en het loopt over, dan verdwijnt het via een afvoergaatje en komt het er weer uit door een slangetje die...... wait for it...... onderaan het achterspatbord uitkomt. :)
En volgens mij geldt hetzelfde voor de expansieventiel: als een te volle tank benzine uitzet tijdens een middagje parkeren aan het strand bij 45ºC, loopt dat eruit door zo'n slangetje...
Dat slangetje hangt denk ik gewoon los en dat hoort misschien zelfs wel zo...

Bovenaan Onderaan