Slappe ruitenwissers plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tallguy

Forumguru
Op de Fabia van mijn vriendin zitten de standaard ruitenwissers. Zij (en ik) vinden die best veel herrie maken. We vroegen ons af of je deze dingen kan vervangen door die slappe (compleet) rubben die ook op de Octavia zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee of kent iemand die dat heeft?

Zou het mogelijk zijn?

Exciter

Administrator
Valeo maakt aftermarket Flat Blade ruitenwissers. Deze zijn als ik het goed heb begrepen in alle gangbare maten verkrijgbaar.
VALEO

En ik dacht dat Bosch ze maakt, maar Bosch is op internet helaas niet echt uitgebreid qua informatie.

idd, bosh maakt die ruitenwissers (in Beglië zelfs).

Overlaatst een artikel over gelezen en blijkbaar moet er voor iedere voorruit een specifiek model zijn. Je kan dus niet zomaar switchen.

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb destijds bij Aubu.de voor mijn vorige auto (Fabia) SWF Visoflex wissers besteld. Je kunt je merk en type aangeven, en dan krijg je vanzelf een set in de juiste maten. Niet al te duur (34 euro), en nog geen drie euro verzendkosten. Was er erg tevreden mee. Ze verkopen ook Bosch Aerotwin voor 32 euro.

Jpoers

Lid
ik heb hetzelfde dat ze een enorm pokkelawaai maken, en slaan ook soms stukken over, Ze klapperen soms wel eens over de ruit, zowel voor als achter.

maar zijn gewoon nieuw dus daar ligt het niet aan. om ze nu meteen te vervangen lijkt me een beetje gekkenwerk, iemand een tip om dit op te lossen?

wat soms kan helpen is eens met citroen of je wisserbladen en voorruit gaan, soms ligt er een vettig laagje op en met die citroen haal je dat weg.

purk

Senior Member
ruitwisbladen aftellen op de ruit, moet onder een hoek staan anders gaan ze bobberen.

Jpoers

Lid
maar hoe kan je de ruitenwisser dan precies afstellen op de ruiten? ik zie helemaal nergens een stelschroef of iets dergelijks.

wehllpp!
1884.gif
1884.gif

Ted

Forumguru
Purk heeft helmaal gelijk dat je de stand van de bladen door iets te buigen moet aanpassen. Dan verdwijnt het zg. "bobberen".

Groeten Ted.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ericpeeke</font><hr />

Ik heb destijds bij Aubu.de voor mijn vorige auto (Fabia) SWF Visoflex wissers besteld. Je kunt je merk en type aangeven, en dan krijg je vanzelf een set in de juiste maten. Niet al te duur (34 euro), en nog geen drie euro verzendkosten. Was er erg tevreden mee. Ze verkopen ook Bosch Aerotwin voor 32 euro.

[/ QUOTE ]

Zie je wel,had ik het toch goed gezien toen ik een proefrit ging maken.
Toen ze de auto afleverden zaten ze er namelijk niet meer op
smiley29.gif
(versleten
icon_smile_question.gif
)

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij heb ik die hier nog liggen. Ooit overgenomen van een forum lid. Ga binnenkort de ruitenwissers vervangen, ze zijn nu een jaar oud en dat begin je te merken.

DJNeO

Actief lid
wil die wissers eigenlijk ook nog wel graag hebben!
smile.gif

vind de standaard rubbertjes het niet super goed doen...
frown.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

wil die wissers eigenlijk ook nog wel graag hebben!
smile.gif

vind de standaard rubbertjes het niet super goed doen...
frown.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb nu de Bosch A533S (de A staat voor Aerotwin, het systeem dat Bosch gebruikt op hun conventionele wissers die bij de nieuwere auto's geleverd worden). Zijn erg fijn moet ik zeggen, alleen de afwerking vind ik niet zo mooi, als bijvoorbeeld de originele van een Octavia of Superb. Je klikt ze namelijk zo op je bestaande armen. De Aerotwin armen vallen bijna weg onder de motorkap
smile.gif

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

maar hoe kan je de ruitenwisser dan precies afstellen op de ruiten? ik zie helemaal nergens een stelschroef of iets dergelijks.

[/ QUOTE ]
Gewoon naar de garage gaan, hebben een hulpmiddel dat op de armen gezet word en kan zo juist worden afgesteld.
Is ongeveer 5 min werk, word volgens mij zelfs niet aangerekend als je het gewoon gaat vragen bij je vaste garage.
Die aeroTwins zijn echt goed, heb ze nu ook op mijn Roomster staan en vegen een stuk beter bij hoge snelheden dan de klasieke ruitenwissers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan