Slecht aanslaan 2.0 TDI, maar niet altijd

Hoi Skoda fans,
Afgelopen week met die hogere temperaturen wilde mijn diesel slecht aan de gang.
Het gebeurt alleen maar als het warmer is, als ik de startknop in druk dan gaat de motor gelijk rond maar slaat niet direct aan.
Dat doet ie pas als het gloeilampje uit gaat.
Bij temperaturen onder de ca 12 graden geen probleem.

Tees

Donateur
Tis bijzonder dat ie dit alleen vertoont bij hoge temperaturen, je zou dit verwachten bij lage temperaturen.
Maar ik dacht dat is het vrij normaal gedrag is dat je bij een diesel moet wachten tot het gloeispiraal-lampje uit is voordat je start (ben zelf geen dieselrijder)?

Thijs4motion

Forumguru
Dus als je wacht tot het gloeilampje uit is dan is er geen probleem?

Ik wacht ook altijd tot deze uit is. Duurt in de winter wat langer ivm de kou. Maar nooit problemen met starten ook niet warm

Japanese Power

Donateur
Maar het vreemde wat TS heeft is dat het bij lagere temperatuur goed gaat maar hij hogere temperaturen juist optreed. Is zie ik er ook geen logica in.

EdK

Forumguru
Bij mijn 2,0TDI Caddy heb ik geeneens een gloeilampie meer.
Als ik koppeling intrap en dan de sleutel omdraai om te starten dan bij koude ochtend start duurt het soms enkele seconden voor hij pas start, ondanks dat ik het start commando dus al heb gegeven.
In begin even wennen, maar alles went snel en weet nu niet anders dan dat t soms even duurt aan de hand van de temperatuur !
Maw de BC heeft hierin de zeggenschap blijkbaar aan de hand van parameters die eerst moeten kloppen....

Ik rij al 25 jaar diesel dus moet ik nu toch wel weten hoe moet gloeien en starten.
Maar als ik de startknop indruk gaat de rest van zelf, of zie ik iets over het hooft.

Bij koud weer gaat ie na het indrukken van de startknop gloeien en als het lampje uit gaat start ie en slaat gelijk aan.

Bij hogere temperaturen gaat ie na het indrukken van de startknop gelijk starten maar slaat pas aan na dat het lampje uit gaat.

Is er een manier om dit te beïnvloeden dat ie dus niet gelijk gaat starten maar alleen het contact aan zonder starten, misschien de startknop indrukken zonder de rempedaal in te drukken.

Bovenaan Onderaan