Slecht beeld achteruitrijcamera als motor loopt.

Andre1973

Nieuw lid
Als mijn motor loopt dan geeft de achteruitrijcamera slecht beeld. Hij is aangesloten op de achteruitrijlichten. Als de motor niet loopt is het beeld wel goed. Wat kan dit zijn?

Monteurtje

Forumguru
Misschien heeft het te maken dat de verlichting door een regelapparaat aangestuurd wordt en dus niet constant 12V krijgen maar een duty cycle. Is die camera daar geschikt voor?

guitar_billy

Senior Member
hallo @Andre1973 wat meer info is wenselijk;
- Heb je een af-fabriek systeem of is het naderhand ingebouwd?
- Is de storing altijd zo geweest of pas recentelijk begonnen?

Andre1973

Nieuw lid
Ik heb het vrijdag pas ingebouwd en het is een camera verwerkt in het kentekenlicht en die is dan weer op de radio aangesloten. Er zit wel een rode draad aan de videokabel moet deze misschien aangeslote worden? dacht namelijk dat deze voor een los scherm is

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Het zal vrijwel zeker te maken hebben met rimpel op de spanning, dat kan de duty cycle zijn die Monteurtje noemt, of iets anders. Je kunt kijken of je met een condensator over de camera1), je voldoende kwaliteit beeld krijgt.

1) In geval je dat niet goed hebt begrepen: één zijde van de condensator aan de plusdraad van de camera, de andere kant van de condensator aan de massa. Een condensator met meer capaciteit zal meer storing wegfilteren, en let op dat de condensator geschikt is voor 12 V (of liever iets meer). Als dit je lichten teveel beïnvloed een diode plaatsen vóór de aansluiting van de condensator, zodat de lading van de condensator alleen via de camera weg kan vloeien.

Jee13

Forumguru
Ik heb de voeding van mijn camera aan de 12v uitgang van radio gemaakt, heb nergens last van

Bovenaan Onderaan