slecht einde van 2009

vdijk

Lid
Helaas heb ik een slecht einde gehad van 2009.

Op 29 december kan iemand uit een uitrit (met verhoogde drempel) en gaf mij geen voorrang. Doordat hij al optrok moest ik een keuze maken:
1) frontaal tegen de de andere auto rijden met kans op veel schade aan beide auto's of
2) uitwijken en hierdoor tegen / op een vluchtheuvel rijden.

Ik heb gekozen voor optie 2. Het gevolg is dat mijn auto even door de lucht vloog en nu veel schade heeft, oa:
* kapotte voorlamp
* kapotte velg
* alle olie is er uit gekomen
* wielophanging kapot
* Stuurinrichting kapot
* krassen op de zijkant (ik heb zo'n blauw boord geraakt die altijd op een vluchtheuvel staan
* waarschijnlijk is er nog meer schade, die ik nog niet weet

De auto staat nu bij een schade herstelbedrijf, echter door de feestdagen gaan ze pas begin volgende week kijken wat er aan mankeert.

Als tijdelijke auto rij ik nu in een Honda Insight en ik ben echt niet blij, wat een *&^$#$$ auto is dat.
1) Door mijn lengte (2.03) zit ik niet echt lekker achter het stuur
2) De automaat reageert vrij traag
3) Veel plastiek in het dashboard
4) Totaal geen bagage ruimte (vergeleken met de Octavia)

Ik waardeer de Octavia steeds meer en verlang hem weer terug.
 

LenK

Forumguru
Achteraf gezien had je er nog beter tegenaan kunnen rijden misschien. De schade die je nu opnoemt is toch wel erg fors.
Ik mag hopen dat de veroorzaker er bekend is.
 

Pendragon

Donateur
Dat is ontzettend rot! Heb je zelf ook nog schade opgelopen of was het alleen schade aan de auto? Klinkt als behoorlijk wat schade. Zal wel flink in de papieren gaan lopen.

Succes en sterkte!
 

Gieliovd

Forumguru
Oei! Dat zijn nare berichten...

Tja, het lijkt een duidelijke kwestie. Als jij gewoon de snelheid reed die toegestaan is en de andere partij zijn schuld toegeeft is het duidelijk een verzekeringskwestie.

Qua bewijslast had frontaal ook de beste oplossing geweest.

Maar ja, zoals ik ook wel eens meegemaakt heb, ik ben ook met een rotgang in het stuur geklommen om hem te ontwijken. Als ik er toen in mijn situatie frontaal ingereden was dan had ik nu de dood van een kind op mijn geweten. Liever niet.

Succes met de afhandeling en wees blij dat je je evengoed kunt verplaatsen. Op de kop in de sloot had minder leuk geweest.
 

vdijk

Lid
Dat is ontzettend rot! Heb je zelf ook nog schade opgelopen of was het alleen schade aan de auto? Klinkt als behoorlijk wat schade. Zal wel flink in de papieren gaan lopen.

Succes en sterkte!

ik ben alleen geschrokken. De "tegenpartij" was zelf ook geschrokken en heeft direct zijn fout erkend, dus das is geen probleem. Alle papieren zijn, gelukkig, getekend
 

martijn v o

Forumguru
Nou daar hoeven ze niet naar te kijken die is waarschijnlijk total loss.
Eigen eigendom of is ie van de baas?

Gelukkig heb je zelf niets!
 

sitechris

Donateur
ik ben alleen geschrokken. De "tegenpartij" was zelf ook geschrokken en heeft direct zijn fout erkend, dus das is geen probleem. Alle papieren zijn, gelukkig, getekend

Dat is mooi, scheelt een hoop narigheid. En gelukkig geen letsel!

Maar die Insight, dat lijkt me echt een klotehok. Looks like shit iig. Balen.
 

Kobossen

Nieuw lid
Behoorlijke schade, maar gelukkig geen slachtoffers met lichaamlijk letsel.

Ach de octies kunnen behoorlijk wat hebben, heb nu mijn eerste O2 vanaf 2007 en heb al kettingbotsing meegemaakt warbij er een vrachtwagen op mijn achterligger knalde en deze vol doorschoot op mij ........... gelukkig stond ik op tijd stil anders had ik de Volvo V70 voor me van heel dichtbij kunnen bekijken. Schade aan mijn wagen ongeveer €3500,- de Seat Toledo die achterop kwam was total-loss oeps ....

En afgelopen zomer midden op de Veluwe een hert op de wagen gehad ........... Hert heeft dit niet overleefd en ik had alleen de mistlamp kapot en wat krasjes op de bumper !!!!!!!!!!!!!!!!! Heb toen een keuze moeten maken of de dikke bomen langs op de weg of het hert ............

Beide hebben me duidelijk laten inzien dat de volgende weer een Skoda gaat worden, alhoewel ik me in mijn vorige wagen, Saab 9-3, ook behoorlijk veilig voelde, heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt, en wat is het verschil tussen een Saab en Skoda ? Ze beginnen beide met een S :D
 

LenK

Forumguru
Dat je auto niet total loss is of slechts een kapotte lamp en kras heeft bij een botsing heeft niks met de kwaliteit van de auto te maken maar met de omstandigheden.

Met jouw beroep hoef ik je toch niet te vertellen dat een auto indeukt vanwege de veiligheid. Energie absorberen. En dat doet jouw auto net zo hard als die Toledo als de omstandigheden hetzelfde zijn.
En als het hert een paard was geweest dan was je auto er ook heel wat slechter vanaf gekomen.
 

Kobossen

Nieuw lid
Niet helemaal waar, want het is toch een ongeval met een hoog energetisch letsel, alleen in dit geval in het nadeel van het hert, en daar waar hij mij raakte is de O2 dus behoorlijk stevig en veert de bumper behoorlijk mee (absorberen dus) en die Toledo dat heb ik beroepsmatig vaker gezien. Dat neemt niet weg dat het in de auto veilig kan zijn dan je denkt, want de kooiconstructie is van zowel de O2 als Toledo behoorlijk stevig.
 

Kobossen

Nieuw lid
O ja en een paard staat veel hoger op zijn benen, dus die komt gewoon letterlijk en figuurlijk de wagen binnen, net zoals een koe ............
 

LenK

Forumguru
Als je dit ziet:
Porsche%20911%20GT3%20RS%20crash%201.jpg

Met rolkooi nog de Sjors. In dit geval ws een overmoedige rit geweest.
Autoblog.nl
 

vdijk

Lid
Nou daar hoeven ze niet naar te kijken die is waarschijnlijk total loss.
Eigen eigendom of is ie van de baas?

Gelukkig heb je zelf niets!

de auto is van de baas (of eigenlijk van de lease maatschappij :-))

Je had nog tijd om te kiezen, je reed niet hard?
En dan toch zoveel schade.......

Sterkte verder..

je mag daar 50 km/u rijden, misschien dat ik 60 reed, maar toch niet zo hard.



Toch is er nog goed nieuws:
Ik belde naar het herstelbedrijf omdat ik helemaal gek wordt van de Honda Insight en wou hem ruilen met een andere auto. Toen hoorde ik dat mijn auto, volgens de huidige planning, donderdag al klaar is.
Kennelijk is de schade toch minder dan gedacht.

Als ik de auto ga ophalen, hopelijk dus vrijdagochtend, zal ik eens navraag doen wat er nu eigenlijk allemaal kapot was.
 

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk werkt het bedrijf met Audatex schadesoftware, kun je er zo een kopietje van maken, dan heb je alles keurig opgesomt met de prijzen erbij.
 

LenK

Forumguru
:ot:
omdat ik helemaal gek wordt van de Honda Insight
Echt zelfkwelling dus voor degene die er een kopen of leasen, want dan kun je er niet zo snel vanaf als jij nu. En dat alleen maar vanwege het financiele lokkertje van Jan Kees de J
 

Constant

Erelid
je mag daar 50 km/u rijden, misschien dat ik 60 reed, maar toch niet zo hard.
Dan heb je de schuldvraag nog leuk op de andere partij afgewenteld, dat de andere partij zijn invoegfout heeft gemaakt hangt dan mede (of misschien wel geheel) samen met je te hoge snelheid.
 

Rallye

Forumguru
Dan heb je de schuldvraag nog leuk op de andere partij afgewenteld, dat de andere partij zijn invoegfout heeft gemaakt hangt dan mede (of misschien wel geheel) samen met je te hoge snelheid.

Nounou, bij 10 kilometer te hard (op de teller ook nog?) verschuift de schuldvraag niet hoor. Sterker nog, daar heb je rekening mee te houden als je een 50 km/h-weg oprijdt vanuit een uitrit.

Het is geen 147 in een zone 30.....
 
Bovenaan Onderaan