Slecht licht

We rijden heel erg veel in het donker en dan vooral op onverlichte binnen wegen.
Nu valt het dimlicht wel heel erg tegen, de koplampen staan wel goed afgesteld en de glazen zijn schoon.
Heeft er iemand ervaring met die aftermarket xenon kits zoals je nu veel op marktplaats ziet staan?

Remco

cvegreen

Forumguru
Jammer voor u , maar de O1 heeft inderdaad niet al te beste lichten , in tegenstelling over de F1 die dan weer wel heel goede lichten had . Herinner mij dat heel goed omdat ik toen ik net mijn F1 had vreemd vond dat iedereen aan de xenon wilde terwijl ik vond dat mijn F1 echt heel veel licht gaf .

Gieliovd

Forumguru
Wellicht loont het om eens een setje nieuwe lampen te monteren?

Je hebt ook nog van die extra felle setjes.

En ervaring met aftermarket Xenon, daar staat het forum al vol mee. Even zoeken Remco!

Falcon

Donateur
Zet de Blue Visions van Philips eens in je auto (kosten voor de H7 versie zit op 30 euro bij de Halfords). Ik heb ze nu geplaatst en ben blij verrast. Mooie tussenoplossing.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb net vanmiddag een setje Philips met zo'n blauw puntje ingebouwd dus we zullen zien. Ze claimen tot 50 procent meer licht dan "gewone Philips" lampen.

r_d_k

Actief lid
In één van mijn vorige voorloopauto's kreeg een Toyota Verso mee. Deze auto bezat ook 2 waxinelichtjes als hoofdverlichting. Ik heb deze toen vervangen door HR-lampen van Osram meen ik. Deze geef normaal wit licht (niet xenonachtig), maar het was een wereld van verschil.

van inkel

Forumguru
Zet de Blue Visions van Philips eens in je auto (kosten voor de H7 versie zit op 30 euro bij de Halfords). Ik heb ze nu geplaatst en ben blij verrast. Mooie tussenoplossing.

Klopt deze heb ik ook gahad in m'n O1. :xyxthumbs:
Kost een paar centen maar dan heb je wel goede H7 lampen.

Gieliovd

Forumguru
Vreselijk off-topic, excuus mods!

Jazeker! Ik heb een Superb 3.6 FSI op de stoep staan! Er zaten van die lullige lampjes in dus ik heb er meteen een knappe ingedraaid.

O shit... wakker uit mijn droom.

Nee heren! Helaas! Ik heb nog géén auto. Wel op zoek. Dit was de wagen van mijn ouders, een Toyota RAV4.

philips blue zat er al in,
Heb nu wel even zwaar geïnvesteerd in een Xenon setje
40 usd in de usa duurt wel even de container met onderdelen komt pas volgende maand.

Rick Blaine

Actief lid
Klopt deze heb ik ook gahad in m'n O1. :xyxthumbs:
Kost een paar centen maar dan heb je wel goede H7 lampen.

H7 lampen? In mijn O1 moeten H4 lampen, en H3 voor de mistlampen. Ik denk dat ik VisionPlus ga kopen van Philips. Die zijn nog redelijk betaalbaar. In mijn vorige auto had ik Night Vision van Philips, maar de extra lichtopbrengst viel me tegen (wel meer reflecterende borden, maar geen licht op de weg).

Rick Blaine

Actief lid
Nee, er zit een blauw (blacklight/uv) tipje op de lampen, die zorgen voor meer reflectie van de borden. Dus ik zag wel veel "zwevende" borden in de verte, maar het verloop van de weg zag ik minder. Ik heb toch liever wat meer licht voor de auto op de weg zeg maar.

Rick Blaine

Actief lid
Heb maandag even een setje Philips X-treme Power H4's gemonteerd. Dat geeft dus een bak licht! Ik ben er wel blij mee in elk geval.

cvegreen

Forumguru
Ik heb al vaker gehoord dat die lampen van philips echt heel goed zijn . Dit is dus een bevestiging van wat ik al gehoord had .

Exciter

Administrator
En toch, de reflectoren van de Octy zijn niet best. Ik had de Philips extreme's in mijn Favorit en dat was toch echt velemalen beter licht. Heb de lampen verplaatst bij aanschaf van de Octy en was meteen teleurgesteld.

De form van de reflector zal wel het probleem zijn...

Bovenaan Onderaan