Slecht zicht in buitenspiegels bij regen

Hoi,

Het is niet wereldschokkend maar het viel met al eerder op.
Met regen rijden met mijn Octavia 3 facelift vind ik dat er veel water word afgevoerd via de zijruiten en dan vermindert het zicht in de spiegels best wel.
Bij Mercedes heb je daar geen last van, maar komt dat water nou van de voorruit of van de motorkap.

JeSko

Forumguru
Dit is wel een bekend dingetje bij o.a. de Superb 2 en Octi 3, er ontstaan wervelingen aan hogere snelheden die ervoor zorgen dat er water ter hoogte van de spiegels blijft wervelen. Dit is inderdaad best irritant, lopen vele draadjes hierover op het forum, even zoekfunctie gebruiken, waarop blijkt dat een setje Heiko of climair raamspoilers dit verhelpen.

Linkje naar zulke raamspoilers.

Ik heb/had hier ook last van bij onze octavia. Heb sinds kort de zijramen en de achterruit in een raamcoating staan. Dat verbeterd het zicht aanzienlijk! Producten als rain-x enz helpen ook goed, maar moet je misschien wat vaker opnieuw aanbrengen.

Japanese Power

Donateur
Ik herken dit deels wel vanaf de Kodiaq onder bepaalde snelheden en rijrichtingen. Zeker niet altijd als storend ervaren.

bsnline

Senior Member
Ik heb dezelfde ervaring als @Rallye .

Afgelopen 3 jaar nog nooit opgevallen in zowel mijn O3 dan wel de O3 RS.. vreemd.

Bedank voor de reacties, Ik denk dat ik ondertussen heb gevonden wat het probleem is.
Na de volgende regenbui laat ik jullie de oplossing weten, als het werkt.

Cordoba

Forumguru
Product als Rain-X helpt hierbij soms gigantisch, mijn ervaring met netjes aanbrengen is dat je dit een paar keer per jaar moet doen. Als je een paar keer ramen hebt gekrabt is een product als Rain-X vrij snel verdwenen, maar anders kan het wel 5 maanden meegaan.

Bert79

Nieuw lid
Herkenbaar. Vooral op de snelweg met veeel regen. Heb dit opgelost door windschermen te plaatsten. Was iets van 60€. Werkt voor mij nu prima.

Bovenaan Onderaan