Slechte baanligging?

DeJee

Lid
Hallo,

Ik zit met het volgende, mijn wagen is zijn baanvastheid kwijt. Iedere keer ik een putje of een slechte baan neem dan schuift mijn achterzijde weg.. Iemand die weet aan wat dit kan liggen? Zit wel een schroefkit van AP onder maar dat had hij ervoor ook al. Alle reacties welkom!! :)

Noord26

Forumguru
Hoe lang die die schroefkit er al onder? Is die nog wel in orde, geen lekke dempers? Auto uitgelijnd?

andrehj

Forumguru
@DeJee : Toevallig is net vandaag mijn kristallen bol kapot gevallen, dus je zult toch wat meer info moeten geven.
  • Wat voor Superb rij je? Welke motor?
  • Merk / type / maat banden?
  • Welke velgen?
  • Schroefkit, hoe laag wordt dat?
  • Wat heb je al gecheckt voordat je je vraag hier plaatste?
  • Bandenspanning al gecheckt? Als je met vrij platte banden rondrijdt, kan het zo maar voorkomen dat een lekke band nauwelijks wordt opgemerkt. Bovendien heeft volgens mij niet elke S2 standaard TPMS.
  • Met welke bandenspanning rij je?
  • Werken de dempers nog wel?

Cordoba

Forumguru
Behalve wat hierboven al gezegd wordt: na verlagen uitlijnen!!! (@Noord26 noemt het wel, maar je zou makkelijk kunnen denken dat het een algemene opmerking was, maar na verlagen moet je standaard uitlijnen, omdat de stand van je wielen veranderd).

DeJee

Lid
Superb 2011
1.6 tdi greenline
16" standaard velgen met de voorgeschreven bandenspanning.
Heb de schroefkit bijna 2jaar.
Dempers moet ik nog nakijken.

Antera

Donateur
Lekke demper of een demper die niet goed meer is., Dat is de oorzaak van dit rare weggedrag normaal gezien.

Zou het zsm maar eens nakijken lijkt me niet erg prettig rijden met de weet dat ie rare bokkensprongen maakt

@andrehj schroefkit is altijd met nieuwe dempers :-)

DeJee

Lid
Ja het is vreemd. Smorgens met naar het werk rijden had ik niets. En toen ik savonds vertrok had ik er last van..

Noord26

Forumguru
Neem aan dat je daarna nog de bandenspanning gecontroleerd hebt, wiel wel goed vast zat. De meest voor de hand liggende dingen uitsluiten.

Bovenaan Onderaan