Slechte cold start

Hey iedereen,
Ik merk dat mijn auto zeer slecht start bij deze koude temperaturen in de ochtend...daarstraks starte ik hem, maar bleef het toerental op 0 rpm staan en de motor bleef maar wat schudden alsof hij niet gestart geraakt. na een aantal keer proberen start hij wel gewoon en loopt hij vlotjes, en met een warme moto starten gaat ook vlotter. Iemand die een idee heeft van wat dit kan zijn? Het lijkt alsof hij echt moeite heeft om in gang te geraken, de auto schudt ook net voor de motor gestart geraakt.
Betreft een Skoda octavia 2011 1.2 tsi.
groetjes!

Rallye

Forumguru
Brandstofpomp die slecht op gang komt? Mogelijk door een slecht geladen accu die beter levert als de auto eenmaal loopt?

Tees

Donateur
Ik zou sowieso beginnen met de accu (laten) controleren. Het gedrag klinkt mij idd niet als een typisch accuprobleem, maar het gegeven dat het bij kou optreedt weer wel.

Een marterverjager trekt niet perse veel stroom, maar kan best een (slechte) accu leegtrekken in niet al te lange tijd.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Bougies en bobines?
Het kan inmiddels anders zijn, maar vroeger kreeg de toerenteller zijn gegevens van de ontsteking....dat zou de 0 tpm kunnen verklaren.

Bovenaan Onderaan