soepkip
Lid
Mijn combi 1.4 16V uit 2007 heeft een beetje last van koudstartproblemen. Laatst wilde hij koud niet aanslaan en toen kwam ik erachter dat de bougies er al 75.000 km in zaten (auto krijgt wel gewoon elke 15.000 km zijn beurtjes). Die bougies heb ik zo'n 1000km geleden vervangen voor nieuwe NGK ZFR6T-11G. Dat leek de oplossing, maar vanochtend met -2 buiten sloeg de motor toch pas bij de derde startpoging aan. Ik geef geen gas bij het starten.
Motorcode BUD.
Waar zouden jullie zoeken?
Luchtfilter is in 2016 vervangen (nu wel alweer 40.000 km geleden).
Overigens vind ik, en vond ik altijd al, dat de auto stinkt uit de uitlaat na een koude start. Nadat de boel is opgewarmd en het stationair toerentaal daalt naar 750~800 RPM is die lucht weg. Alsof hij te rijk staat op dat moment? Het viel me op dat dit 'choke'gedrag ook in de zomer bij warm weer zo is (stank + verhoogd stationair toerental).
Motorcode BUD.
Waar zouden jullie zoeken?
Luchtfilter is in 2016 vervangen (nu wel alweer 40.000 km geleden).
Overigens vind ik, en vond ik altijd al, dat de auto stinkt uit de uitlaat na een koude start. Nadat de boel is opgewarmd en het stationair toerentaal daalt naar 750~800 RPM is die lucht weg. Alsof hij te rijk staat op dat moment? Het viel me op dat dit 'choke'gedrag ook in de zomer bij warm weer zo is (stank + verhoogd stationair toerental).