slechte ontvangst autoradio

De ontvangst van mijn pioneer autoradio is erg slecht.
Is dit een typische octavia kwaal, of ligt het aan mijn radio/antenne/...
Wie kan mij hier wat meer over vertellen.
Alvast bedankt:xyxthumbs:

rexer

Nieuw lid

Ik heb dit ook gehad. Bij mij was de antenne zelf gebroken en hierdoor had de radio een slecht ontvangst.

purk

Senior Member
Ik zou kijken of je er een antenneversterker tussen hebt zitten, zit tussen je radio en de orginele antenne een blokje met een draad eraan. zo niet dan zou ik die aanschaffen en hem er tussen zetten.

Even een korte aanvulling op mijn eigen vraag.
Ik ben erachter gekomen dat de antenne niet versterkt wordt. Het is een combi antenne, ook geschikt voor carkits.
Bij brezan een versterker besteld, nu maar hopen dat deze gaat werken, anders zou ik het ook niet weten.
grz

purk

Senior Member
meestal zit er bij een combi-antenne ook een kabeltje aan voor de versterking, kijk er even na voor dat je een losse versterker monteerd.

TurboBooster

Forumguru
meestal zit er bij een combi-antenne ook een kabeltje aan voor de versterking, kijk er even na voor dat je een losse versterker monteerd.

De combi antenne van de O1 wordt gevoed door een fantoomvoeding.
Dit onderdeel zit tussen de antenne en de radio en voorziet via de kabel de antenne van een spanning van 12 Volt. De werkelijke antenneversterker zit in de antennevoet. Ook komt uit de antennevoet een 2e kabel die gebruikt kan worden voor de GSM carkit.
Bij Škoda autoradio´s af fabriek zit de bovengenoemde fantoomvoeding in de radio ingebouwd.

Een losse antenne versterker tussen radio en antenne zal dus ook niet het gewenste resultaat opleveren.

TB.

Na inmiddels vijf bezoekjes aan brezan is er een "splitter" tussen gekomen (staat op het doosje), ik hoop maar dat dat hetzelfde is als een fantoomvoeding.
De ontvangst lijkt in elk geval wel verbeterd, ik heb helaas nog geen gelegenheid gehad het uitvoerig te testen, maar voorlopig ben ik hoopvol gestemd!:xyxthumbs:

Jawel, de splitter werkt!
Ontvangst is er behoorlijk op vooruit gegaan.
Allen bedankt voor jullie input:xyxthumbs::xyxthumbs:

guzziman1

Nieuw lid
slecht ontvangt radio

ook ik heb een slecht ontvangst.
Heb een skoda octavia combi,met een attene versterker onder de antenne zelf.Hier zitten 3 aansluitingen op,radio telefoon,en de versterker met een draadje voor 12v staat erop.
Nu zit er verder niets tussen,wel heb ik bij de radio een (het)los draadje gevonden van de 12 volt,helaas is deze afgeknipt,hoe nu verder dit aan te sluiten,verder zit er niets.Wel heeft er ooit een carkit gezeten(leasebak)maar is er bijna helemaal uitgehaald.

TurboBooster

Forumguru
Sluit dat draadje maar eens aan op geschakelde spanning van het contactslot. Deze draad zit in het aansluitblokje waar de radio op wordt aangesloten. Ik weet zo niet welke kleur dus even meten met een voltmeter.

TB.

purk

Senior Member
ook ik heb een slecht ontvangst.
Heb een skoda octavia combi,met een attene versterker onder de antenne zelf.Hier zitten 3 aansluitingen op,radio telefoon,en de versterker met een draadje voor 12v staat erop.
Nu zit er verder niets tussen,wel heb ik bij de radio een (het)los draadje gevonden van de 12 volt,helaas is deze afgeknipt,hoe nu verder dit aan te sluiten,verder zit er niets.Wel heeft er ooit een carkit gezeten(leasebak)maar is er bijna helemaal uitgehaald.

heb je er geen foto van ???

guzziman1

Nieuw lid
probeer morgen een foto te maken.
het is gewoon een zwart stroom draadje,zelfde als achter bij de antenne aan de 12v zit.

Bovenaan Onderaan