Slechte ontvangst radio superb BE

fredie

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen, maar het is mij opgevallen nu ik sinds 5 weken de superb 1.8T BE heb dat de radio maar bar slechte ontvangst heeft.
Zijn er meerdere eigenaren die dit ervaren. Wat kan de oorzaak zijn en zou ik daar mee terug moeten naar de dealer?

Verneem graag jullie advies.

TurboBooster

Forumguru
Een defecte dan wel ontbreken van de zg. fantoomvoeding van de antenne.

De fantoomvoeding zit tussen de radio en de antennestekker en voedt door de coaxkabel de antenne van stroom/spanning.

TB.

Gieliovd

Forumguru
Storing in de lucht

Beste,

Is dit de oplossing geweest van het probleem? In mijn Fabia uit 2001 is de radio ontvangst ook puur slecht. Als ik in het dorp mijn radio afstem, dan ben ik na 2 km al weer mijn signaal kwijt.

Het stoort en het kraak tot je erbij neervalt.

Er zit een LG radio in van 3 maanden oud!

Als het echt die fantoomvoeding is dan moet die radio er maar eens uit en moet ik daar naar gaan kijken.

Loopt hier een aparte draad voor trouwens? Ik heb op een radio wel eens een draadje "ANT" zien zitten, maar dacht altijd dat dat voor een elektrische uitschuivende antenne was.

Edit: excuus, ik lees via de coax kabel. Misschien kan dit anders?

Edit: excuus, ik lees via de coax kabel. Misschien kan dit anders?
Bezorg me de layout van de versterker, en ik vertel je waar en hoe je eventueel de voedingsspanning kan toevoegen.

Vergeet niet dat je dan zonder ontkoppeling in je center geleider van je coax 12 V tussen die geleider en je massa hebt staan. Niet iedere autoradio is daar onverdeeld gelukkig mee.

Je kan natuurlijk ook gelijk de versterker er tussenuit slopen, maar van mij krijg je geen garantie dat je antenne-impedantie en of lengte dan nog klopt.

Daarom is die adaptor die je antenne van die 'fantoomvoeding' verzorgt zo'n goed idee. Hij houd de spanning van je radio's antenne ingang.

Gieliovd

Forumguru
Als ik allemaal weer eens een keer tijd heb ga ik die radio er wel eens uitslopen en kijken hoe het allemaal zit.

Zit alles prima bella, dan koop ik wel eens zon fantoomvoeding adaptortje van 9 euro bij de conrad. Antenne erin, prik erin, antenne eruit en hopelijk crisp stereo!

In Almere e.o. was de ontvangst wel beter als hier in omgeving Gehucht.

Bovenaan Onderaan