Slechte start Fabia 1.4mpi (alleen op bedrijfstemperatuur)

Laatste tijd merkte ik dat de auto slecht start op bedrijfstemperatuur.
Gaat paar keer rond voordat die aanspringt.

Geen storingen of signalen.

Koude/afgekoelde motor geen probleem.

impulsgever krukas? Of toch ergens anders zoeken ?

RapidFrans

Senior Member
Hier ook met mijn mpi koude start is fantastisch, warme start is ff doordraaien.
Geen idee waarom dit is overgens.

Ronnie

Forumguru
Zou te wijten kunnen zijn aan nadruppelende injectoren.
Wanneer je in dat geval een warme motor na een tijdje start, is "hij" ahw een beetje "verzopen".

Stripedkrijn

Forumguru
Een andere mogelijkheid is een wat "vermoeide" benzinepomp.
Omdat de brandstofpomp in mijn MPI 1.4 met 221k langzamerhand een heel licht zoemend geluid begon te maken heb ik deze onlangs vervangen door een nieuwe.
Startproblemen met warme motor zijn nu over. Voorheen inderdaad elke keer een paar keer opnieuw moeten starten of een langere doorstart.

verhulstr

Forumguru
Even dit topic naar boven halen omdat ik deze symptomen ook heb...ook na het vervangen van mijn brandstoffilter....
@Stripedkrijn.....die benzine pomp..het de/monteren hiervan....daar mag/moet de achterbank voor uit? Wel merk heb je gepakt voor de nieuwe pomp?

Stripedkrijn

Forumguru
Hallo @verhulstr.
Inderdaad achterbank zitting (!) moet er uit maar bij de combi is dat een fluitje. De rugleuning kan gewoon blijven zitten.
Ik ben op Ebay Duitsland gaan zoeken en ik kreeg tenslotte mijn pomp uit Polen. Was er binnen een week. Even goed opletten welke uitvoering je krijgt. De positionering en vorm van de drijverarm om het brandstofniveau te kunnen meten kan bij Škoda en VW auto's verschillen. Dan moet je de oude arm overzetten. Ik meen dat mijn pomp merkloos was. Goed de plaatjes bekijken en als het kan voor een passende Škodapomp gaan via je eigen autogegevens. Maar ook die "echte" pompen zijn door de fabrirk extern ergens betrokken. ..

Bovenaan Onderaan