Slechte TMC-meldingen

MarcoO2

Forumguru
Sinds deze week heb ik de indruk dat mijn TMC niet goed werkt. Ik heb al vanaf vorige week vrijdag twee meldingen over de A15 (afgesloten afrit) erin staan. Op zich kan ik me dat nog wel voorstellen, maar het rare is dat het telkens de enige twee meldingen zijn. :biggthumpdown:

Zeker gisteren en vandaag waren er meer dan genoeg files, die ook keurig gemeld werden (en als zodanig door mijn Columbus werden herkend), maar desondanks bleef mijn filelijst vrijwel leeg. Ik heb de instellingen van de TMC-zender (altijd) op automatisch staan, dus daar kan het niet aan liggen.

Ben ik de enige die daar last van heeft, of hebben meer mensen de afgelopen dagen problemen gehad?

Je hebt niet stiekem lopen spelen met V4 kaarten? Dat geeft nl. problemen met TMC. Met de originele V2 kaarten werkt TMC bij mij als vanouds.

FredvW

Lid
Ik heb precies het zelfde Marco, ook die 2 files op de A 15. Ik heb wél V4.
Vorige week werkte het nog prima.
Vreemd.....

nomad

Senior Member
Is inderdaad een probleem met de V4 kaarten. Zodra je V3 erin doet, werkt alles weer als vanouds.

MarcoO2

Forumguru
Als FredvW (wel V4) en ik (geen V4) exact hetzelfde probleem hebben/ hadden, hoeft het misschien niet (alleen) met V4 te maken te hebben...

FredvW

Lid
Als FredvW (wel V4) en ik (geen V4) exact hetzelfde probleem hebben/ hadden, hoeft het misschien niet (alleen) met V4 te maken te hebben...

Ik heb V4 sinds vorige week zaterdag erop staan en heb vorige week ook de filelijst netjes zien staan. Ik zal morgen alles nog eens goed nazien!

nomad

Senior Member
Ik heb ook al dagen die 2 stuks op de A15 staan. Ik ben nu een speciale versie aan het maken met de TMC van V3 erin. Dat zou moeten werken.

Eppiegrande

Actief lid
Ik heb ook al dagen die 2 stuks op de A15 staan. Ik ben nu een speciale versie aan het maken met de TMC van V3 erin. Dat zou moeten werken.

• A15 Rozenburg richting Ridderkerk bij knp. Ridderkerk naar A16 richting Rotterdam De verbindingsweg is dicht, door wegwerkzaamheden. duur: 17.03.2009 21:21 uur tot 18.03.2009 05:00 uur
  • A50 Arnhem richting Oss bij knp. Valburg naar A15 richting Rotterdam De verbindingsweg is dicht, door wegwerkzaamheden. duur: 17.03.2009 22:24 uur tot 18.03.2009 05:00 uur
Dus dat lijk me juist dat de TMC dit ook aangeeft ?

leander

Nieuw lid
Ik rijd in een Seat Leon en heb precies hetzelfde.
Ik luister altijd naar Qmusic, dus volgens mij hebben ze daar gewoon de TMC uitgezet ofzo.
In de vakantieperiode werkt het ook vaak niet.
Moet iemand dat invoeren ofzo?

Ik heb iig al veel file gehad deze week, doordat de TMC het niet aangaf.

WillemJan

Forumguru
Ik rijd in een Fabia 1 met een VDO) Dayton 4200RS als radio / navigatie. Ook ik vind de TMC meldingen onbetrouwbaar. Het komt wel eens voor dat er oude meldingen blijven staan. Daarom negeer ik TMC gewoon, en gebruik ik nu even TT op mijn PDA (zonder file-informatie trouwens).

Als ik radio luister, dan luister ik naar Radio 1 of naar Radio 2.

Groetjes... Willem-Jan

Eppiegrande

Actief lid
Ik rijd in een Fabia 1 met een VDO) Dayton 4200RS als radio / navigatie. Ook ik vind de TMC meldingen onbetrouwbaar. Het komt wel eens voor dat er oude meldingen blijven staan. Daarom negeer ik TMC gewoon, en gebruik ik nu even TT op mijn PDA (zonder file-informatie trouwens).

Als ik radio luister, dan luister ik naar Radio 1 of naar Radio 2.

Groetjes... Willem-Jan

Schijnt wel een probleem te zijn met TMC als je zelf POI's hebt toegevoegd op de V4 kaarten.

TMC wordt inderdaad "ingevoerd" Ook worden sommige meldingen door collega betuurders gemeld, en die zijn niet altijd juist.
Nederland heeft 2 TMC verspreiders (http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel#TMC_in_Nederland)

Hangt van de zender die je volgt af welke hij pakt.

Afgelopen zomer inZweden. Daar is TMC perfect. Ook alle wegwerkzaamheden, met de info of er banen zijn afgesloten en de verwachte vertraging staat gemeld bij de TMC melding.

Er valt nog wel wat te verbeteren in NL met TMC.

MarcoO2

Forumguru
Het is inderdaad juist dat TMC die meldingen over de A15 aangeeft, al zijn er ook heel vaak werkzaamheden en afgesloten afritten die niet worden weergegeven. Het vervelende zit 'm in het feit dat die twee meldingen de enige waren.

Wellicht is het toch alleen maar een kwestie van iemand die vergeten is om "op een knopje te drukken" waardoor de meldingen niet goed doorkomen. Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben... wacht dus gewoon maar even af of het verbetert!

Klaasje

Forumguru
IK heb V4 versie zonder teovoegen van extra POI's. Dus orignele versie.
Heb alleen jammer genoeg geen TMC. De rest werkt tot nu toe prima.

ALs iemand oplossing vind voor TMC, ik hou me aanbevolen

Dey

Actief lid
Heb ook afgelopen dagen last gehad van slecht werkende TMC. Jammer dat het in Nederland niet goed werkt, in Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld heeft het ook veel meer zin zo'n systeem. In de Nederlandse spits kan je vaak beter blijven rijden in de file, TMC heeft dan weinig toegevoegde waarde. Bij ongelukken en afsluitingen vind ik het wel heel handig.

MarcoO2

Forumguru
Vanmiddag ook weer. Ik heb van half vier tot half vijf op de weg gezeten en behalve de twee meldingen van de A15 verder geen files gemeld gekregen. En ze waren er toch echt wel... vreemd.

S

superbII

Ik heb mijn Columbus vast op Skyradio gezet (Setup - Verkeersinfo - TMC ofzoiets...)

Die geeft wel zat files :1819: :1884:

nomad

Senior Member
Ik heb vandaag mijn nieuwe versie uitgetest. Perfecte TMC, meer uptodate kaartmateriaal dan V4 (is van Q4-2007, ga je schamen VW !) en nu Oost en West Europa op 1 kaart. Het hoe en wat bespreek ik hier niet, maar zoek eens op "dat andere forum" en je bent helemaal bij.

Bovenaan Onderaan