Slechte Zicht met verlichting

casejunky

Forumguru
Hey,

Ik heb dus al een tijdje echt slecht zicht met de verlichting op de s2, heb de koplampen al gepolijst en dat hielp iets maar ook niet echt veel...

Heb al verschillende H7 lampen geprobeerd maar dat helpt eigenlijk niks, heb het idee dat de licht intensiteit tegen gehouden word door de lens in de lampunit zelf maar kan niet echt testen zeg maar.

Is het mogelijk dat die lenzen in de lamp unit zelf dof worden of iets dergelijks? En zo ja is daar dan een oplossing voor?

casejunky

Forumguru
Precies wat je op die vw site ziet idd, maar dat zijn gasten die gelijk weer over xenon aftermarket gaan praten etc om het probleem op te lossen... Dat is niet een oplossing en daarbij is het ook niet legaal.

Die van het saab forum is wel echt een goeie, ga kijken of ik de koplamp simpel kan demonteren en kan reinigen.

Thanks!

Edit.... ok laat maar daar ga ik nu niet een beginnen aangezien de hele bumper eraf moet.
Dan maar een winter met slecht licht rijden helaas.

Canon-Eye

Forumguru
Een andere oplossing is toepassing van Philips X-Treme Vision H7 lampen (130% lkchtopbrengst t.o.v. standaard) of RaceVision (150%). Eerstgenoemde heb ik jaren in de Fabia gebruikt, de laatste zit sinds kort na de aankoop in de Seat.
Bevalt mij prima, gelet op het gegeven dat mijn ogen er nu eenmaal niet jonger op worden.

casejunky

Forumguru
Een andere oplossing is toepassing van Philips X-Treme Vision H7 lampen (130% lkchtopbrengst t.o.v. standaard) of RaceVision (150%). Eerstgenoemde heb ik jaren in de Fabia gebruikt, de laatste zit sinds kort na de aankoop in de Seat.
Bevalt mij prima, gelet op het gegeven dat mijn ogen er nu eenmaal niet jonger op worden.

Die heb ik al gehad, dat is geen oplossing helaas :(

Rallye

Forumguru
@casejunky Op het forum zijn uitgebreide discussies te vinden over het al of niet legaal zijn van after market xenon. Daaruit had ik het idee opgedaan dat dat lang niet altijd illegaal is. Je zou daar dus best eens naar kunnen kijken.

VAG-man

Forumguru
Als de aftermarkt xenon lampen een goed lichtbeeld geven is er geen probleem.
In mijn vorige auto die origineel H7 lampen had en géén projectorlens had heb ik ook xenon ingebouwd. Nooit in de 6 jaren problemen gehad met APK.

casejunky

Forumguru
@casejunky Op het forum zijn uitgebreide discussies te vinden over het al of niet legaal zijn van after market xenon. Daaruit had ik het idee opgedaan dat dat lang niet altijd illegaal is. Je zou daar dus best eens naar kunnen kijken.

Maar worden die niet te warm voor je bestaande koplamp unit? Zoals bv die led kitjes van aliexpress?

Want daar maak ik me dan wel zorgen over, eigenlijk zou ik gewoon de originele willen herstellen. Maar heb bij mijn broer zijn passat gekeken en die heeft xenon, en die lensen zijn ook zo "dof"

Highway

Forumguru
Ik heb een sloop koplamp (origineel, xenon OEM) een keer uit elkaar gehaald. De projector krijg je er helaas niet uit zonder eerst de lamp te slopen.

Ik heb de lens eruit gehaald, deze was wel vies. Na het oppoetsen was het witte waas weg en had ik een heldere lens.

Het schoon maken van de lens is echter niet eenvoudig, gezien je heel makkelijk beschadigingen aan brengt. Ik heb toen 2 andere koplampen kunnen overnemen, waarbij de lens schoner is. Ik ben niet verder gegaan met het schoon maken van de lenzen van de oude units, gezien het zicht nu wel beter is.

hemi24

Forumguru
Volgens mij geeft de Xenonlamp zelf juist minder warmte, maar zijn het de ballasten die je achter de lampen/units monteerd die warmte ontwikkelen...

casejunky

Forumguru
We hebben het over xenonlampen en jij begint over led-lampen?:pieker:

Begin niet aan leds, want 99% daarvan heeft geen goed lichtbeeld.
De koplamp-units kunnen de warmte van de xenonlampen goed aan.

Ah dat is goeie info! en wat is een aan te bevelen set, mocht ik dat als oplossing zien? Want een namaakset lampunits zie ik niet zitten eigenlijk.

casejunky

Forumguru
Ik weet niet of je bij een Superb xenonlampen kan monteren zonder enige aanpassing als het origineel H7 is. Dat kon ik bij mijn vorige auto een Audi wel.

Voorbeeld van een lamp geschikt voor een S2 die origineel xenonlampen heeft.
https://www.xenonwebshop.com/xenonlamp-skoda-superb-11-2008-tot-03-2015.html

Ah zo ja dit is een originele lamp, maar ik heb enkel origineel H7... Dus dat gaat het niet worden, ik heb in iedergeval alle info die ik nodig had!

Thanks mannen

Bovenaan Onderaan