Hallo allemaal,
Ik zou mijn 2003 Octavia Combi (Ambiente) willen slepen achter onze camper (nu nog een Mercedes LK817, in de toekomst een Blue Bird TC2000).
Het vinden of zelf construeren van een triangel lijkt niet zo'n probleem.
Het aanhaken aan het getrokken voertuig gebeurt via een zogenaamde "baseplate" waarvan twee bevestigingspunten aan de voorzijde van de wagen uitsteken.
Verschillende fabrikaten bieden baseplates aan voor verschillende typen VW, met name New Beetles, Golfs en Jetta's. Alleen Blue Ox heeft er een voor een Passat. http://www.blueox.us/baseplates.cfm?mfg=VOLKSWAGEN&year=2003&submit=Search
Ik meende echter dat de Octavia het meest op een Bora lijkt, maar die komt in de States ook niet voor.
Weet iemand of het constructie van een Passat-neus overeen komt met de neus van een Octavia? Of heeft iemand een ander idee?
Een heel andere vraag, maar wel in hetzelfde verband: om te remmen bestaan er elektrische servo's die worden aangestuurd door de remlichtspanning van het trekkende voertuig.
Zou zo'n unit voldoende remvertraging opleveren, zonder dat er vacuüm beschikbaar is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou mijn 2003 Octavia Combi (Ambiente) willen slepen achter onze camper (nu nog een Mercedes LK817, in de toekomst een Blue Bird TC2000).
Het vinden of zelf construeren van een triangel lijkt niet zo'n probleem.
Het aanhaken aan het getrokken voertuig gebeurt via een zogenaamde "baseplate" waarvan twee bevestigingspunten aan de voorzijde van de wagen uitsteken.
Verschillende fabrikaten bieden baseplates aan voor verschillende typen VW, met name New Beetles, Golfs en Jetta's. Alleen Blue Ox heeft er een voor een Passat. http://www.blueox.us/baseplates.cfm?mfg=VOLKSWAGEN&year=2003&submit=Search
Ik meende echter dat de Octavia het meest op een Bora lijkt, maar die komt in de States ook niet voor.
Weet iemand of het constructie van een Passat-neus overeen komt met de neus van een Octavia? Of heeft iemand een ander idee?
Een heel andere vraag, maar wel in hetzelfde verband: om te remmen bestaan er elektrische servo's die worden aangestuurd door de remlichtspanning van het trekkende voertuig.
Zou zo'n unit voldoende remvertraging opleveren, zonder dat er vacuüm beschikbaar is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!