Sleutel aan auto koppelen

mddd

Nieuw lid
Onlangs is van onze Fabia (bj 2000) de computer vervangen die over de deurvergrendeling gaat. Hij werkt nu weer mooi maar er is toch een probleempje:

We hebben twee sleutels met afstandbediening. De sleutel die op dat moment in de auto zat werkt gewoon, maar de andere werkt alleen nog via het slot, niet via afstandbediening. Ik vermoed dat deze gekoppeld had moeten worden na het vervangen van de computer?

Vraag is nu: kun je zelf een sleutel "aanmelden" als je beschikt over een volledig werkende sleutel? Of moet ik daarvoor terug naar de garage (in dat laatste geval hadden ze daar natuurlijk eigenlijk moeten zeggen dat ze beide sleutels nodig hadden!)

van_der_P

Senior Member
Daar staat volgens mij al iets over op het forum, maar helaas weet ik niet waar.
Gebruik de zoekfunctie.
Anders zijn er zeker collega's forumbezoeker die je helpen kunnen.

Succes.

mddd

Nieuw lid
Bedankt, ik had inderdaad gezocht en wel wat dingen gevonden, maar niet echt een sluitend antwoord. Sommige mensen dachten dat het moest lukken door deur te openen met knopje van afstandsbediening ingedrukt, andere het contact omdraaien met knopje ingedrukt. Ik heb van alles geprobeerd maar helaas nog geen succes. Ik kan me voorstellen dat hij toch via de garage gekoppeld moet, maar als ik het zelf kan zou dat natuurlijk wel veel handiger zijn!

mddd

Nieuw lid
Update: contact gehad met garage, het schijnt toch echt via de computer te moeten. Dus dan maar even langsgaan.

Monteurtje

Forumguru
Je moet volgens mij in het comfort regelapperaat aangeven hoeveel sleutels er aangepast moeten worden. En daarna de afstandsbedieningen aanpassen.

Dat aanpassen kun je wel zelf doen. Als je bijvoorbeeld een nieuwe afstandsbediening hebt of 1 sleutel heel lang niet hebt gebruikt en hij werkt niet meer. Dan kun je het volgende altijd proberen. (alleen de afstandsbediening).
Het gaat als volgt.

1. Auto op contact zetten met sleutel 1.
2. Alle deuren dicht.
3. Met sleutel 2 de deuren op slot doen en sleutel vasthouden.
4. 2 of 3 keer, ik doe altijd 3x, de afstandsbediening bedienen. Knopje op slot. En de sleutel dus vasthouden en niet terug draaien in de middenstand.
5. Deuren openen, en dit herhalen met de andere sleutel.
Dus sleutel 2 in contact en sleutel 1 in de deur.

Als je dit gedaan hebt controleren of de afstandsbediening werkt. Als het goed is dan doen ze het.

Dit werkt alleen op een fabia 1 en Octavia 1. Fabia 2 misschien ook.

Bovenaan Onderaan