Sleutel aan gebruikersprofiel koppelen

MikeyMan

Senior Member
Hi!

Is het iemand van jullie al gelukt om de sleutel aan het gebruikersprofiel te koppelen?
De menukeuze 'automatische detectie sleutel' lijkt dit te ondersteunen. Zou lekker zijn als dit kan, zodat de stoelen op de goede positie staan bij instappen.

Patron

Senior Member
Bij mij werkt dat prima. Je moet zorgen dat je 1 sleutel in de wagen hebt en de tweede heel ver weg zodat die niet herkend wordt. Dan koppel je hem aan deze gebruiker. Bij de tweede sleutel hetzelfde doen en koppelen aan gast of andere gebruiker die en account heeft.

MikeyMan

Senior Member
En een koppelen is dan een handmatige actie? Of gaat er een leerperiode aan vooraf?

Ik heb heel bewust de beide profielen aangemaakt met de andere sleutel in de auto, maar lijkt niet te werken tot nu toe.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
De stoelinstelling zit aan je profiel. Die kun je dus bij elke sleutel toepassen. Apart daarvan kun je de stoelinstelling ook nog opslaan onder de toetsen op de stoel. De auto leert met de instelling die jij noemt wel welke sleutel bij welk profiel gebruikt wordt. Komen beide sleutels bij de auto dan pakt hij het profiel van degene die de deur opent - ook al is dat de passagier, zo is mijn ervaring bij mijn GTI. Werkt dus zeker niet perfect.

MikeyMan

Senior Member
Hmm... Ik heb de profielen aangemaakt met de sleutel in huis.

Maar eens afwachten of ie zelf nog iets leert. Anders nog eens from scratch beginnen.

Rallye

Forumguru
Ik weet niet precies wat je met je eerste zin bedoelt. Ja, je maakt het profiel aan op de PC thuis. Maar dan ga je de auto in, je stelt het juiste profiel in (inloggen in dat profiel op het scherm). Het profiel onthoudt de sleutel. Je stelt de stoel in, de radio en de temperatuur. Die worden, zo is mijn ervaring, allemaal aan dat profiel gehangen. Af en toe heeft mijn GTI bij het wegrijden wat moeite om het juiste profiel in te stellen. Het scherm blijft dan op “even wachten” staan; soms helpt een nieuwe systeemstart. Dan kan ik via de knop op de stoel toch mijn eigen stoelinstelling kiezen.

MikeyMan

Senior Member
Ik bedoelde dat ik juist expres met 1 sleutel tegelijk in de auto ben gaan zitten met het koppelen van het gebruiksprofiel. Andere sleutel nog in huis.

Eerst mijn eigen profiel, sleutel gewisseld en toen het profiel van mijn vrouw.

Rallye

Forumguru
Overigens gaan bij mij de stoelen pas na het instappen in de juiste stand - als de auto het profiel heeft geladen……

MikeyMan

Senior Member
Las op een Engels skoda forum de tip om na het aanmaken van het profiel de volgende procedure aan te houden:
- profiel aanmaken/koppelen
- uitstappen
- auto op slot met knop op sleutel
- auto ontsluiten met knop op sleutel
- contact aan
- contact uit
- auto op slot met knop op sleutel

Voor de zekerheid twee keer gedaan. Lijkt erop dat ie het nu goed doet.

Bovenaan Onderaan