Sleutel afhankelijke instellingen, maar welke sleutel?

Barrokok

Actief lid
Ok, ik krijg straks mijn nieuwe OIII, met o.a. een elektrische verstelbare voorstoel en Kessy. Dan heeft elke sleutel dus zijn eigen instellingen (stoel, spiegels, radio...), maar wat gebeurt er als beide sleutels in de auto aanwezig zijn?

Welke sleutel heeft dan de overhand? Of hoe werkt dit?

hemi24

Forumguru
Ik ga mee met Herman: de sleutel die wordt gedetecteerd en op basis waarvan de deur(en) wordt ontgrendeld.

Eigenlijk is een sleutel met geheugen helemaal niet handig voor stellen/echtparen, als je het principe hanteert: "rij jij heen, rij ik terug..." :maakmegek:

Gieliovd

Forumguru
Jawel, beide een sleutel mee :)

Mijn vriendin was een kop kleiner, dus die hele auto werd altijd verbouwd om erin te passen. Kroop ik er weer in, zat ik helemaal op het bokkie met m'n benen tegen het stuur.

Toen heb ik er maar een einde aan geroepen.

hemi24

Forumguru
Jawel, beide een sleutel mee :)

Mijn vriendin was een kop kleiner, dus die hele auto werd altijd verbouwd om erin te passen. Kroop ik er weer in, zat ik helemaal op het bokkie met m'n benen tegen het stuur.

Toen heb ik er maar een einde aan geroepen.

Einde aan de relatie, of gestopt met drinken als je weggaat..? :pieker:

Bakkertje

Forumguru
Ik gok diegene die als eerste gedetecteerd wordt. Het is praktisch onmogelijk om echt gelijktijdig de auto te benaderen.

Ik geloof niet dat er een afstandsbepaling inzit en dat dus diegene die de bestuurdersdeur beetpakt de instellingen krijgt..

Overigens is het wel een verdomd handige functie, die sleutelafhankelijke instellingen, het werkt helemaal door tot aan de radio, spiegelinstellingen, stoelinstelling, voorkeursinstellingen voor de verlichting etc..

@hemi24 bij ons rijd ik heen en dan stel ik op bestemming de vraag drink ik of rijd jij? :deuk:

Cordoba

Forumguru
bij ons rijd ik heen en dan stel ik op bestemming de vraag drink ik of rijd jij? :deuk:

Rijd je vrouw zo slecht, dat je je moed moet indrinken voor de terugreis? ;)

Overigens ik geloof ook niet dat er plaats of afstandsbepaling in zit, het zal waarschijnlijk zijn welke sleutel het eerste wordt gedetecteerd.

Bij sterkste signaal loop je nogal risico, als je bijvoorbeeld zelf rijdt, veel kleinere vrouw op de bijrijdersstoel die even iets uit haar handtas pakt, waar ook haar sleutel in zit, en haar sleutelsingaal ineens het sterkste is. Dan wordt je al rijdend onder het dash geprakt door de elektrisch verstelbare stoel.:sterretjes:

Jewepe

Forumguru
Ik gok erop dat het net zo werkt als de gemiddelde bluetooth carkit: de sleutel die het laatste is aangemeld geweest wordt het eerste herkend.

Barrokok

Actief lid
Hoe bepaald de auto dan welke sleutel de auto ontgrendeld? Immers beide sleutels zijn aanwezig en de auto kan niet "zien" wie de auto als eerste aanraakt.

bonyuri

Actief lid
Op het SkodaUK channel op YouTube staat een filmpje over KESSY. Systeem is een stuk slimmer dan je zou denken ;)

Darkside

Forumguru
is het zo dat wanneer je electrische stoelen hebt. Je per sleutel dan ook 3 geheugen functies hebt?
Dus dat ik 3 posities kan programeren. En mijn vrouw?

CDK

Forumguru
Bij de bestuurders stoel wel idd, bijrijders stoel is alleen elektrisch verstelbaar

Rick

Senior Member
Heb zitten zoeken in de handleiding maar kan het nergens vinden: zit de optie "sleutelafhankelijke instellingen" op elke Octavia of alleen als je de optie elektrische bedienbare stoelen hebt?

Darkside

Forumguru
Volgens mij op elke octavia. Ik heb het nu ook op mijn O2.
Als ik de de 2e sleutel gebruik dan is mijn maxidot scherm anders. Heb nog niet gekeken of hij ook radio zenders aanpast e.d. Maar er zijn dus meer settings die meeverhuizen met de sleutel. Ik heb nu geen elektrische verstelbare stoelen. Maar het blijkt dat er dus best veel onthouden wordt.
Misschien dan toch het vrouwtje een eigen sleutel geven (nu ligt hij stof te happen als reserve sleutel)

is het zo dat wanneer je electrische stoelen hebt. Je per sleutel dan ook 3 geheugen functies hebt?
Dus dat ik 3 posities kan programeren. En mijn vrouw?

Er zitten inderdaad 3 geheugens op de bestuurdersstoel, maar er kan er maar gekoppeld worden aan een sleutel. Dus sleutel 1 bijvoorbeeld aan geheugen 1 en sleutel 2 aan geheugen 2. En dus niet dat alle sleutels 3 geheugens hebben. Stapt bijvoorbeeld je vrouw in met jouw sleutel dan kan ze op haar geheugenknopje drukken op de stoel om haar geheugen instellingen op te roepen voor de stoel en spiegelinstellingen. Dus kan ze met jouw sleutel rijden maar toch op haar instellingen.

Stoel en spiegels worden aangepast op het moment van openen deur aan bestuurderszijde na ontgrendelen. Dus moet je soms even wachten tot de stoel op de juiste positie staat alvorens in te kunnen stappen.

Gr,

John

elephtera

Forumguru
Wat mij opviel is dat de sleutel juist niet aan de stoel geheugen standen gekoppeld is. Maar zoals ik ergens in de handleiding zag: de sleutel wordt geprogrammeerd als je de auto op slot doet met de sleutel. De stand die hij dan ziet gebruikt hij bij het open maken. Bij het openen maakt het niet uit of je dat via de sleutel of deur doet. Bij het op slot doen wel. Als je de auto op slot doet met het kessy systeem wordt de sleutel niet opnieuw geprogrammeerd.

Bovenaan Onderaan