Sleutel/afstandsbediening: sluit knop werk niet meer

milanseegers

Forumguru
Hallo Allemaal,
Van het weekend gaf mijn afstandsbediening enigzins de geest; de sluit knop werkt niet meer.

De andere 2 knoppen: 'open' en 'achterklep open', werken nog wel naar behoren (lichtje brand + auto reageert). Alleen de sluitknop doet dus geen van beiden.

Als ik de sleutelbehuizing uit elkaar haal en de 2 polen op de printplaat van de betreffende 'sluit knop' met elkaar verbindt, brand het lichtje en ben ik in staat de auto de sluiten.

De oorzaak van het defect ligt dus in het druk knopje zelf.

Heeft iemand een truc dit druk knopje weer werkend te krijgen?
Of moet ik een nieuw printplaatje bestellen en hem opnieuw in de auto inleren? :cry:

milanseegers

Forumguru
Okee ik ben er al weer uit; er verbleef een stukje gras (of wat er op lijkt) op het contact in het knopje. Geen idee hoe het daar komt maar heb het verwijderd en hij doet het weer prima :)

Bijgaand afbeelding voor mensen die het zelfde probleem hebben/krijgen.
IMG_1387.JPG
1. verwijder de behuizing van de afstandbediening totdat je de printplaat in je hand hebt.
2. verwijder de metalen behuizing van het defecte knopje. Die dit door aan de zijkant de voetjes weg te buigen of door de behuizing aan swe bovenkant 'bol' te drukken zodat de voetjes openbuigen.
4. verwijder het onderliggende piezo element door de printplaat op z'n kop te houden. Het element valt er zo uit, voorzichtig dat je het niet kwijt raakt.
5. Zie daar het vervuilde contact. Maak het schoon en zet het e.e.a. in omgekeerde volgorde weer in elkaar.

Bovenaan Onderaan