Sleutel gewassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

neoproject

Actief lid
Hoi,

Ik heb perongeluk mijn sleutel in mijn broek laten zitten, die net uit het wasmachine komt. Aanvankelijk werkte de sleutel niet meer, nu gaat het rood lichtje van sleutel wel aan, auto gaat open. Het sluiten dat lukt niet altijd even goed nu. Paar keer drukken.

Mijn vraag is, hoe maak je zo'n sleutel open? Ik zou er eens met de haardroger in willen gaan of met een doekje om het water dat er nog in zit weg te halen alvorens het gaat roesten.

BTW het wassen laat ik vanaf nu over aan de vrouw. Het enige wat ik nog was, is mijn auto :tongue:

Fabia

† In Memoriam
Hopelijk heb je hier wat aan:

Bijlagen

• type1_key.jpg
    type1_key.jpg
    27 KB · Weergaven: 44
  • type2_key.jpg
    type2_key.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 57

neoproject

Actief lid
dank je fabia maar ik heb zo'n vierkante case waar de sleutel in klikt. Nu weet ik niet goed welk deel zou kunnen wegschuiven. Zou het deel waar het skodalogo opstaat moeten verschuiven of hetgene daarboven? Of is het aan de andere kant waar de knopjes staan?

neoproject

Actief lid
je hebt gelijk, sorry niet gezien.
Zal een heel smalle platte schroevendraaier moeten hebben want met die ik heb maak ik wat krassen :)

Bedankt voor de foto eh!

Gieliovd

Forumguru
Top Fabia,

Ik vroeg me ook al eens af hoe hij open moest. De dealer zei "tja, moet je zo een beetje trekken en dan komt hij los". Nooit geprobeerd nog, geen aanleiding toe gehad.

Goed om te weten!

neoproject

Actief lid
Geloof me het gaat echt niet gemakkelijk. Althans niet met mijn schroevendraaier, ik denk dat die te dik is. Morgen nog is proberen. Sleutel doet nu soms wel raar, gebeurt nu wel eens dat het rode lichtje plots continu gaat branden (4pinkers van de wagen dan ook). Heel ambetant. Heb nu de reservesleutel genomen, zal vanavond toch eens proberen het sleutelke te openen.

cvegreen

Forumguru
De sleutel krijgt dus constant contact , niet zo goed voor de batterij eigenlijk . Ik zou niet te lang wachten met het openmaken van de sleutel om roest te voorkomen of het zou kunnen zijn dat de sleutel dan helemaal niet meer werkt.
ff of topic ( is als grap bedoeld ) is de sleutel nu ook terug proper ? :ot::2133:

neoproject

Actief lid
sleutel ruikt iig zeer goed. Nu werkt hij wel helemaal niet meer. Auto start nog wel, en blijft draaien. Dus kan hem mss nog bijhouden als reserve sleutel. Spijtig maar helaas.

EdK

Forumguru
sleutel ruikt iig zeer goed. Nu werkt hij wel helemaal niet meer. Auto start nog wel, en blijft draaien. Dus kan hem mss nog bijhouden als reserve sleutel. Spijtig maar helaas.

leg hem maar een paar dagen in het CV hok ( warmte ) met de batterij eruit en batterij kap er naast !
Daarna even nieuw batterij er weer in en eens proberen of tie weer wat doet !

cvegreen

Forumguru
leg hem maar een paar dagen in het CV hok ( warmte ) met de batterij eruit en batterij kap er naast !
Daarna even nieuw batterij er weer in en eens proberen of tie weer wat doet !

Denk ook wel dat het batterijtje leeg gelopen is .
Verder kan het nooit kwaad om het eens goed te laten uitdrogen gelijk wat Edk zegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan