Sleutel trekhaak verloren

pieter d w

Nieuw lid
hallo
enkele dagen geleden wou ik men trekhaak demonteren tot ik merkte dat mijn sleuteltje weg was.
het gaat om de originele trekhaak.
heeft iemand hier ervaring mee wat te doen? ik kan hiermee naar de garage, maar misschien heeft iemand hier er een oplossing voor.
kan ik via een of ander nummer terug een sleutel bestellen? (op het slotje staat niets geschreven)

groeten
Pieter

nomad

Senior Member
Ik heb dat laatst gezien bij iemand met een BMW en een afneembare Westfalia haak. Kon niet besteld worden en dat kostte dus 249 euro voor een nieuwe haak+slot.
Hoop dat het voor jouw haak anders is.

hemi24

Forumguru
Ik heb dat laatst gezien bij iemand met een BMW en een afneembare Westfalia haak. Kon niet besteld worden en dat kostte dus 249 euro voor een nieuwe haak+slot.

Vrij standaard voor BMW-eigenaren... Let er maar eens op hoeveel BMW (X-series) met het rode sleuteltje in de haak rondrijden!
Wat mij betreft zou de politie hierop fors mogen gaan bekeuren, want met sleutel erin is je afneembare haak niet goed geborgd!!!!

pieter d w

Nieuw lid
hallo

ik heb helaas geen reserve sleutel, ik heb de auto 2dehands gekocht met maar 1sleuteltje voor de haak erbij, ik zou dit nog laten bijmaken want heb de auto nog maar een maandje. bij het stofzuigen bij de carwash heb ik het vermoedelijk mee opgezogen (heel stom maar het is ermee weg) :)

na een telefoontje naar de garage blijkt dat dit niet bij de bestellen is, dus nu gaan ze het slotje uitboren en er een nieuw cilindertje in steken
hopelijk gaat dit meevallen, anders was dit een duur carwash avontuurtje

andrehj

Forumguru
Nog een reden om voor een vast trekhaak te gaan... Ik geef toe, een afneembare is mooier, maar als je alleen al ziet hoe lastig het is om zo'n haak te monteren. Hoe doe je dat dan als je vrouw even snel het fietsenrekje achterop moet zetten om ergens een kind vandaan te halen? :ahum:

hemi24

Forumguru
Nog een reden om voor een vast trekhaak te gaan... Ik geef toe, een afneembare is mooier, maar als je alleen al ziet hoe lastig het is om zo'n haak te monteren. Hoe doe je dat dan als je vrouw even snel het fietsenrekje achterop moet zetten om ergens een kind vandaan te halen? :ahum:

Dopje eruit, haak erin klikken, sleuteltje omdraaien en stekkerdoos uitklappen... 't is maar net wat je moeilijk noemt. :cool:

Als ze dat niet kan, heb ik ook twijfels of ze wel in staat is een fiets fatsoenlijk op het rek te monteren. Trouwens, een S2C slikt toch met alle gemak een kinderfiets?

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad, het monteren (althans, bevestigen) is een fluitje van een cent (binnen een paar seconden gepiept). Mits je het sleuteltje hebt natuurlijk... :D

pieter d w

Nieuw lid
hoi allemaal

ik heb na contact met de garage te horen gekregen dat zij het slotje uit gaan boren en ze er een ander cilindertje in steken, het ging wel enkele weken duren vooraleer dit binnen kwam (dit klein prulletje steken ze ergens bij een grote bestelling). dit gaat niet veel kosten dus :), gelukkig!

wat betreft monteren en demonteren trekhaak, dit kan iedereen. misschien bij andere merken iets anders maar deze monteren heeft 2 keer niets te betekenen.

alvast bedankt voor de info
groeten

RogerS

Forumguru
Hoe doe je dat dan als je vrouw even snel het fietsenrekje achterop moet zetten om ergens een kind vandaan te halen? :ahum:

Of neem een elektrisch uitklapbare trekhaak zoals BMW deze monteert. :super:

Persoonlijk vind ik de afneembare trekhaak van Westfalia makkelijk te (de)monteren. De afneembare trekhaak van Brink bij mijn vorige Peugeot was een stuk lastiger.

andrehj

Forumguru
Herstel: Die bestaan (nog) niet voor de Superb II Combi; voor de Twindoor levert Thule (voorheen Brink) namelijk gewoon een wegklapbaar exemplaar..!
Hé, bedankt voor de tip. Deze kende ik nog niet. Die had ik wellicht voor mijn S2 nog kunnen overwegen. Gek is wel dat ie alleen voor de sedan is, terwijl alle andere trekhaken die je voor een S2 kunt kopen voor zowel de sedan als de combi zijn. Dit omdat de achterkant onder de bumper bij beide varianten gewoon gelijk is.

Bovenaan Onderaan