Sleutel Velgenslot kwijt

Helaas voor 3 maanden een lekke band gehad en daar zijn denk ik op een of ander manier het velgenslot kwijt geraak. Nu wil ik vandaag ivm sneeuw komende week de bandenwisselen en ja er is geen sleutel voor het velgenslot aanwezig. Dealer gebeld maar die kan niks meer vinden. Dus iemand een tip hoe dit nog op te lossen is ? Zie foto van het slot

Canon-Eye

Forumguru
Een goed geoutilleerde bandenboer heeft meestal wel een voorraadje verschillende slotbout-adapters in huis, die zal je wel kunnen helpen om de wielen eraf te krijgen. Vervolgens zul je vermoedelijk een nieuw setje slotbouten moeten aanschaffen, vrees ik...

Rij ff langs de (of een andere) dealer. Destijds bij de Golf 7 van het werk kon ik hem niet vinden. De dealer had een doppendoos waar ze állemaal in zaten. Er vanuit gaande dat het een origineel VAG slotbout is. En dan kan hij nabesteld worden zodra je weet welk nummer het is.

en anders gewoon een staaf betonijzer erop vast viespeuken met een lasapparaat. Dan wil ie ook wel los, moet je alleen daarna wel de velg herstellen.. :D :pardon:

Laatst bewerkt:
Nâh, kék es:
ik heb jouw afbeelding ff gespiegeld. Want dat maakt het zoeke naar die doppies makkelijker.

met 99%, zekerheid, zou bijna wedde om 5 tientjes, dat je dop nummer “D” moet hebbe. Dat is dan onderdeelnummert 4F0689139C-764/D

Gespiegeld plaatje van jou:
IMG_0076.jpeg

en dat lijkt dan wel heull errâgh op nummer D:
IMG_0074.jpeg

en dan nog ff een 270 graden gedraaid plaatje van de dop:
IMG_0075.jpeg

Ik zeg 100 punten voor mij 1731946881629.gif 1731946899312.gif

hemi24

Forumguru
Die dieven doen meestal liever een korte termijninvestering in verdovende middelen ipv passend gereedschap…

Zij die wel passend gereedschap hebben, slaan meestal hun slag bij de voorraad op het buitenterrein van een dealer of garage!

EdK

Forumguru
Vervolgens zul je vermoedelijk een nieuw setje slotbouten moeten aanschaffen, vrees ik...
Zou maar beginnen met deze eerst aan te schaffen zodat als die oude eraf is meteen de nieuwe erop kan.
En dan gaatje boren op de sleutel en om je nek hangen of aan de krik in kofferbak zodat je hem niet meer kan kwijtraken...

Nâh, kék es:
ik heb jouw afbeelding ff gespiegeld. Want dat maakt het zoeke naar die doppies makkelijker.

met 99%, zekerheid, zou bijna wedde om 5 tientjes, dat je dop nummer “D” moet hebbe. Dat is dan onderdeelnummert 4F0689139C-764/D

Gespiegeld plaatje van jou:
Bekijk bijlage 113977

en dat lijkt dan wel heull errâgh op nummer D:
Bekijk bijlage 113978

en dan nog ff een 270 graden gedraaid plaatje van de dop:
Bekijk bijlage 113979

Ik zeg 100 punten voor mij Bekijk bijlage 113980 Bekijk bijlage 113981
Ga het proberen te bestellen

EdK

Forumguru
Ja je lacht wel @hemi24 , maar zal zeker niet de eerste keer wezen.
Vandaag ook op werk, collega loopt half uur naar tekening te zoeken die ik in me hand had.
En maar zoeken en zoeken.......... dus ik na half uur N wat zoek je nou ?
Ja die tekening...... ja welke ?? Deze die ik al half uur in me handen heb soms ???
Nee ehhhh Ja die....... :banghead: :banghead:

hemi24

Forumguru
Gewoon aanwennen dat je dingen netjes terug legt waar je ze vandaan hebt gehaald!
Dus adapter voor slotbouten samen met de pincet voor de sierdopjes, na gebruik netjes weer terug in het schuimrubber onder de kofferbakbodem…!

• Leuk
Waarderingen: Tees
Klopt, door de lekke band ben ik na vw dealer gereden die heeft de band gemaakt maar vergeten de sleutel terug te leggen. Ik ben vergeten door al die stress dit te checken. Sleutel besteld komt begin december aan. Zodra die klopt zal ik jullie dit meedelen ;)

Bovenaan Onderaan