Sleutel werkt niet meer? Leon 5F

PizzaPieter

Donateur
Heren,
Al een tijdje brandt t lampje 'batterij sleutel vervangen', maar je weet hoe dat gaat.

Dus na noodkapje verwijderen en met gewone sleutel de deur te openen zojuist naar huis gereden en thuis dezelfde Duracell 2025 batterij erin gestopt. Maar t rode lampje op de sleutel gaat niet branden.

Doe ik iets verkeerds?

Reservesleutel werkt wel gewoon.

ertromp

Forumguru
dezelfde Duracell 2025 batterij erin gestopt.
Als je dezelfde er in stopt dat werkt niet want die was leeg :D

En als je de batterij uit de reservesleutel in je dagelijkse sleutel stopt? Weet je zeker dat de nieuwe batterij "vol" is?
Je zou even kunnen proberen met een CR2032 batterij en als dat werkt die eruit en de nieuwe 2025 er in.

PizzaPieter

Donateur
Plakkertje is eraf ja.
Ik heb 2 nieuwe batterijen gepakt die niet werken, maar niet die uit reservesleutel...goeie. tot die t dadelijk ook niet meer doet

EdK

Forumguru
Heb je wel de juiste er in gedaan ?
Onlangs ook moeten vervangen (panasonic) en dat was de CR 2032
En juiste staat in manual aangegeven en ook in de sleutel zelf ( althans bij de mijne )

Want de 2025 is dunner dan de 2032 en hierdoor zou deze (2025) ook wel eens geen contact kunnen maken !?

Edit: Heb ze hier besteld https://www.batterijenhuis.nl/ en de panasonic dus genomen....

PizzaPieter

Donateur
Er zat ooit een 2025 in, die heb ik jaren geleden vervangen voor een 2025 en die wilde ik nu ook weer vervangen
Zal straks eens kijken als ik de batterij omwissel

EdK

Forumguru
Wat me net nog te binnen schiet is dat toen ik de batterij verving ik de oude moest verwijderen en dan één van de knoppen moest indrukken en daarna pas de nieuwe moest plaatsen ( stond op website manual )
Noemde die knop indrukken iets van reset oid !
Dus misschien dat jij dit ook moet doen @PizzaPieter ?? Maw toch even in je manual van de wagen kijken of je een procedure moet uitvoeren om een batterij te vervangen !??

Canon-Eye

Forumguru
In 7 jaar tijd zijn bij mijn beide sleutels 3x de batterijen vervangen (dus 6 in totaal), waarvan alleen de allereerste keer door de receptionist van de garage. De andere 5 heb ik zelf gedaan en daarbij heb ik nooit knoppen ingedrukt en ook nooit problemen gehad. Dus dat lijkt me eigenlijk gewoon een verzinsel van deze of gene, vallend in de categorie "maniertjes" waar sommige sporters ook aan blijken te lijden.

PizzaPieter

Donateur
Het zóu natuurlijk kunnen dat de sleutel gewoon kaduuk is, maar ik deed m dicht, stopte m in mn broekzak en liep verder. Seconde later dacht ik, ff checken of ie dicht zit...doet ie t niet meer... Dus niet gevallen ofzo

Canon-Eye

Forumguru
Het gaat hier over een Seat Leon en niet over een Skoda, toch? Dus de Fab4 en Scala zijn hier niet relevant.

Ik heb er 3 verschillende Leon-instructieboekjes op nageslagen.
Het instructieboekje van de Leon model 2022 geeft op pag. 105 (na de instructie hoe het klepje de sleutelbehuizing te openen) alleen maar aan dat je de batterij eruit moet wippen, de nieuwe erin moet plaatsen en daarna het klepje weer dicht moet klikken. Hier is geen sprake van een knop indrukken alvorens de batterij te plaatsen.
Het instructieboekje voor model 2023 vermeldt op pag. 91 ook dezelfde knopdrukloze procedure, evenals het boekje voor modeljaar 2025 op pag. 92.
Voor zover ik het kan overzien is hier tussen mijn 2017-versie en 2025 niets aan gewijzigd... :pardon:

hemi24

Forumguru
@Canon-Eye : niet zo‘n fijne Valentijnsdag gehad, of waar komt die verbitterde toon vandaan…? :arghh:

Maar ik moet je gelijk geven, bij Seat staat het drukken van een willekeurige knop niet in de handleiding; óók niet bij de Ibiza of de Arona. Bij een handleiding van een 2019 VW Golf trouwens ook niet.

Schijnt echt een Skoda dingetje te zijn, want bij de handleiding van de 2020 Kodiaq wordt wel weer het drukken van de knop genoemd…

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan