Sleutel werkt niet meer

sander_hul

Nieuw lid
Sinds kort heb ik te maken met problemen met mijn sleutel.

In het begin deed alles het prima. Sinds kort deed het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren het alleen nog maar van dichtbij en sinds vandaag doet de sleutel helemaal niks meer.

Batterij vervangen, maar dit schijnt ook niet te helpen.
Het rode lichtje knippert ook niet meer.

Iemand hier al een keer ervaring mee gehad?

sander_hul

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie!

Heb er nieuwe batterijen in gedaan. Eerst een CR3025 daarna zoals aangegeven een CR3032. Beide geen reactie.
Het rode lichtje brand ook niet...

Reservesleutel heeft geen knoppen. De deurvergrendeling werkt met de sleutel wel gewoon naar behoren.

Niels83

Forumguru
Bij mijn opel moest ik de sleutel opnieuw 'inleren'. Volgens mij door de sleutel in het contact te steken contact maken en dan de auto ontgrendelen. Zal vast in het boekje staan hoe dit bij skoda moet.

Dit gold alleen als de stroom er langere tijd af was geweest zoals bij een lege batterij het geval is.

sander_hul

Nieuw lid
Al verschillende dingen geprobeerd om hem opnieuw te synchroniseren met de auto. Helaas zonder succes. Rode lampje blijft nog steeds uit. Weet niet of dit normaal is?

Anders maar even richting de dealer binnenkort..

Niels83

Forumguru
Al verschillende dingen geprobeerd om hem opnieuw te synchroniseren met de auto. Helaas zonder succes. Rode lampje blijft nog steeds uit. Weet niet of dit normaal is?

Anders maar even richting de dealer binnenkort..

Misschien even bellen.
Was de batterij nieuw? of was het zo'n verpakking met 30 batterijen voor een paar euro. Daar moet je niet van opkijken wanneer die batterijen niks doen.

sander_hul

Nieuw lid
Na een tijd ertussen te zijn geweest ben ik vandaag even langs de garage gereden.

Hier zeiden ze dat de transponder kapot was. Kosten -> € 80.
Hierbij komt dan ook nog € 50 voor het inlezen....

Bovenaan Onderaan