Slijtage interieur O3

Beste leden,

Vanaf 2017 rij ik een Skoda Octavia combi 3 tot heden ben ik over de auto tevreden. Enige min punt is de kwaliteit van het interieur. Zowel voor en achter vlekken in de stoelen die ik niet kan verklaren. Wellicht door het vochtige weer dat er vocht in de stoelen komt.

Stuurwiel is na 3 jaar aan het slijten, Polo uit 2010 heeft na 150.000 km betere stuurwiel dan de Octavia.

Iemand ervaring om deze vlekken weg te krijgen?

(Stuurwiel word regelmatig met speciaal leer spul ingesmeerd :)

Bijlagen

• 20200902_121758.jpg
    20200902_121758.jpg
    302,3 KB · Weergaven: 165
  • 20200902_121740.jpg
    20200902_121740.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 146

Derooke

Forumguru
Mss een rare vraag maar zit jij of je vrouw/man daar soms met zonnecrème in de wagen, want mijn vrouw als ze zonnecrème aanheeft en kort gerokt is en er blijft een beetje zonnecrème achter (net na insmeren in de wagen kruipen)krijg ik ook van die vlekken (in de zetel krijg ik ze uit maar niet op het zachte rubber aan de deur ).

Mvg

Het valt me ook op dat ik ook hier daar steeds meer vlekken op de stoelbekleding heb. Ik vermoed dat de handdesinfectie middel hier een rol speelt. Wellicht speelt dat ook bij je?

Geen idee hoe je dit schoon krijgt.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Gaat je vrouw soms alleen weg met de 03 en zijn daarna de plekken erbij gekomen? Dan zou ik mij niet zorgen maken over de wagen maar over iets anders :D

In onze Superb hebben we ook wel wat plekken maja partner laat toe dat kids eten in de wagen. Al twee keer een kauwgom gevonden op het tapijt (mij wel redelijk kwaad gemaakt) :banghead:

Bestaan genoeg producten die de zetels kunnen reinigen. Google is your friend maar denk dat de beste oplossing een stoomreiniger is.

Highway

Forumguru
Om de stoel netjes te krijgen, zou ik een extractor / tapijt reiniger gebruiken met een geschikt reinigingsmiddel. Daarna behandelen met een vuil afstotend middeltje.

Bovenaan Onderaan