Kelvin
Lid
Beste forummers.
Ik heb vorig jaar november mijn huidige Fabia Combi aangeschaft (nieuw wel te verstaan) Omdat men niets met de prijs wilde doen zijn we het toe eens geworden over een set 17'' velgen. Nu ben ik erachter gekomen dat deze banden de DOT code 2204 hebben dus geproduceerd zijn in week 22 van 2004, dus inmiddels ruim 4 jaar oud zijn! Vermoedelijk hebben deze onder showroom modellen gezeten en zit ik nu met de gebakken peren! Over de gehele ronding van de banden (alle 4) in beide loopvlakken zit er namelijk een droogte scheur en diverse zijwaartse droogte scheurtjes. De dealer houd zich nu van de domme en vind het niet hun fout en zijn er tevens van overtuigd dat deze banden wel zo goed als nieuw waren ten tijde van de levering. Wat het verhaal nog mooier maakt is dat ik pas net over de 5000 km heen ben en dus volgens mij bij lange na niet op droge/ gescheurde banden kan rijden. Ik zal jullie voorlopig verder gezeur besparen maar waar het op neer komt... Ze willen niet klakkeloos 4 nieuwe banden bestellen maar willen 1 band opsturen naar Dunlop voor technisch onderzoek omdat zij willen weten hoe het met de werkelijke staat van de banden is gesteld. Nu ben ik van mening dat ik met de delaer te doen heb en niet met Dunlop dus zie ik niet in wat de mening van de fabrikant er toe doet, feit is dat er slijtage op banden aanwezig is (erkend door 2 onafhankelijke partijen) wat niet na pas 5000 km zou mogen dus kan ik het natuurlijk op garantie beroepen (ik heb 3 jaar volledige garantie op de bon staan) Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Akkoord gaan met hun voorstel, waar ik de toegevoegde waarde zelf niet van zie anders dan dat zij in het ongelijk worden gesteld door Dunlop. Of zal ik gewoon voor 4 nieuwe banden gaan en als dit niet goedschiks kan desnoods via rechtsbijstand verzekering oid. Ik hou alle opties open.
Meer info of vragen beantwoorden voor een objectief antwoord kan ik natuurlijk geven. Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.
Ik heb vorig jaar november mijn huidige Fabia Combi aangeschaft (nieuw wel te verstaan) Omdat men niets met de prijs wilde doen zijn we het toe eens geworden over een set 17'' velgen. Nu ben ik erachter gekomen dat deze banden de DOT code 2204 hebben dus geproduceerd zijn in week 22 van 2004, dus inmiddels ruim 4 jaar oud zijn! Vermoedelijk hebben deze onder showroom modellen gezeten en zit ik nu met de gebakken peren! Over de gehele ronding van de banden (alle 4) in beide loopvlakken zit er namelijk een droogte scheur en diverse zijwaartse droogte scheurtjes. De dealer houd zich nu van de domme en vind het niet hun fout en zijn er tevens van overtuigd dat deze banden wel zo goed als nieuw waren ten tijde van de levering. Wat het verhaal nog mooier maakt is dat ik pas net over de 5000 km heen ben en dus volgens mij bij lange na niet op droge/ gescheurde banden kan rijden. Ik zal jullie voorlopig verder gezeur besparen maar waar het op neer komt... Ze willen niet klakkeloos 4 nieuwe banden bestellen maar willen 1 band opsturen naar Dunlop voor technisch onderzoek omdat zij willen weten hoe het met de werkelijke staat van de banden is gesteld. Nu ben ik van mening dat ik met de delaer te doen heb en niet met Dunlop dus zie ik niet in wat de mening van de fabrikant er toe doet, feit is dat er slijtage op banden aanwezig is (erkend door 2 onafhankelijke partijen) wat niet na pas 5000 km zou mogen dus kan ik het natuurlijk op garantie beroepen (ik heb 3 jaar volledige garantie op de bon staan) Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Akkoord gaan met hun voorstel, waar ik de toegevoegde waarde zelf niet van zie anders dan dat zij in het ongelijk worden gesteld door Dunlop. Of zal ik gewoon voor 4 nieuwe banden gaan en als dit niet goedschiks kan desnoods via rechtsbijstand verzekering oid. Ik hou alle opties open.
Meer info of vragen beantwoorden voor een objectief antwoord kan ik natuurlijk geven. Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.