Slippende koppeling normaal????

Zoef

Actief lid
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voor wat betreft het slippen van de koppeling. De koppeling van mijn auto (inmiddels 88k gelopen) begint regelmatig te slippen. Met name in 5e en 6e versnelling. Het is een 130 pk TDI gechipped naar +/- 160 pk. Nee, ik rijd niet met mijn voet op de koppeling, en nee ik rijd niet overdreven veel files. Ik ben een "normale" rijder. Kan het liggen aan het chippen? Of zijn er wellicht anderen die ook last hebben van een slippende koppeling. Mijn dealer kon het niet vinden toen ik bij hen was...
Ik heb wel gelezen in andere forums dat ook de Golv IV en V er redelijk wat last van zouden kunnen hebben.
Dus, als jullie hiermee ervaringen cq. oplossingen hebben, dan hoor ik dat graag.
Gr
Zoef

AMBIO2

Actief lid
Ook JazzySOB heeft hier last van, hij heeft weliswaar een O2
maar wel het zelfde probleem.

Dit is het draadje : 1.9 TDi: soms tot 2000 rpm onbalans

Deje

Lid
Ik heb met m´n Golf TDI 85 kW het zelfde probleem gehad.
Als ik plankgas gaf dan begon de koppeling bij zó´n 1800 tpm te slippen. De dealer kon nx vinden en na verloop van tijd is ´t weer verdwenen om nooit meer terug te komen. Heb uiteindelijk 265000 km er mee gereden zonder problemen.
/forum/images/graemlins/disc.gif

Zoef

Actief lid
@Deje; is je advies dan dat ik niets moet ondernemen? Mijn officiele 2 jaar garantie is zojuist verlopen, maar ik heb het wel gemeld binnen garantieperiode... /forum/images/graemlins/crazy.gif
Was je auto nog origineel of ook gechipped?
gr.
Zoef

blackczech

Actief lid
Hey, heb het probleem ook gehad met mijn RS en mijn dealer wist ervan via omzendbrief invoerder!!
Koppeling werd vervangen in waarborg !!Heb er nu geen probleem meer mee ondervonden !!Koppelingsplaat is vanander merk nu !!Weet het niet juist maar denk dat het Lucas was dat erin zat en nu een Sachs(kan ook andersom /forum/images/graemlins/crazy.gif ) ,en da was het probleem
Grtzzz Patrick

Zoef

Actief lid
ok /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
ik zal het toch nog eens melden bij de dealer, kijken hoe hij erop reageert!
bedankt.
Zoef

Standaard drukgroep/koppeling kan te hoog koppel niet aan.
Zodra je de 400nm bereikt
heeft iedere (gechipte) V.A.G. er probl. mee
In 't begin enkel wanneer koppeling & drukgoep koud heeft
enkele 1000'de km later ook wanneer ze opgewarmd is /forum/images/graemlins/407.gif
oplossing = minder hoog koppel laten chippe of obd'en
of versterkte drukgroep/koppeling steken ...
maar waar gaan dan al die extreme krachten naartoe ? ...
de versnellingsbak ???

bij dealer zo ik mooi zwijgen over chip/obd tuning

Bovenaan Onderaan