slot benzinedop kapot

mdortland

Actief lid
Vanmiddag bij het tanken kwam ik er achter dat het slot van mijn tankdop moeilijk draait en niet meer op slot wil.
Ik kan draaien aan de sleutel wat ik wil maar hij gaat niet meer dicht.
Komt dit iemand bekend voor? En hoe is dit op te lossen?
Omdat ik bijna op vakantie ga wil ik er tijdelijk een nooddop in doen zonder slot. Zodat ik niet het risico loop dat ik de tankdop er in het buitenland niet meer uit krijg.

Noord26

Forumguru
Dealers zijn tot 18:00h uur open. Ik zou hem nu even bellen als ik jou was. Kunnen ze een beetje plannen. En bij meerdere dealers zijn er altijd mensen die werken tot 18:00h op bepaalde dagen.

Gewoon informatie inwinnen.

mdortland

Actief lid
Nou...vanmiddag bij de garage geweest. Slot mechanisme is kapot. Nieuwe dop besteld met cilnder die bij mijn auto hoort. 3 a 5 dagen levertijd. 43 euro ex btw.
Morgen garage bellen waar ik hem heb gekocht. Lijkt mij gevalletje garantie.

skodaboy

Forumguru
garantie op een nieuwe wagen of de onderdelen zijn 2 jaar.

je kan proberen een nieuwe benzinedop te krijgen onder garantie.
of ze hem willen vervangen onder garantie is een andere vraag.
niet alle onderdelen/accessoires vallen onder garantie.

mdortland

Actief lid
@skodaboy: auto is 2e hands gekocht bij een Peugeot dealer. Met een jaar leeuwekeur garantie. Ga morgen maar eens bellen. Hou jullie op de hoogte.

Blackokkie2

Forumguru
Ik gok op een gevalletje coulance, ieder de helft van de kosten. Hangt er ook vanaf hoe lang je hem al hebt.

Blackokkie2

Forumguru
Dat is ook weer waar, dus gewoon laten repareren door de leverende dealer. Dus niet zelf bij een skodadealer laten doen en dan met de rekening komen.

mdortland

Actief lid
Vandaag contact gehad over garantie.
Rekening kan door de skoda dealer verzonden worden naar de dealer waar ik de auto gekocht heb.
Goed geregeld!

Bovenaan Onderaan