Sloten fabia 1

Iemand ervaring met het volgende: centrale deurvergrendeling is een beetje hyperactief.
Deuren kunnen soms spontaan, zelfs onder het rijden op slot gaan.
Deze ochtend doe ik deuren dicht, sleutel nog op contact en, je raad het al, auto gaat spontaan op slot.
Geen probleem, heb ze geopende met de sleutels van de vriendin maar had anders kunnen aflopen.

Wat is hier de mogelijkse oorzaak? Ik dacht aan een kabelbreuk / kortsluiting en heb de kabelboom in de bestuurdersdeur en van de klapdeur reeds gecontroleerd.
Echter niets gevonden.

Betreft een '05 1,9TDI Combi

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Word uitlezen een van de dipswitches in een van de deuren is defect en van die deur zal je het slot moeten vervangen

Bedankt voor jou reply, Kan ik dit uitlezen met vcds? Ik meen dat in het verleden ooit al eens het slot van de achterklep vervangen is door een gereviseerd exemplaar.

Antera

Donateur
Is een slot van een je portieren die issues geeft. Nazien met vcds en eventuele via de meetwaardeblokken checken

Charles63

Nieuw lid
Het kan een probleem zijn met de microschakelaar in een van de sloten – dat veroorzaakt vaak dit soort vreemd gedrag van de centrale vergrendeling. Met VCDS controleren zou moeten aangeven welk slot problemen geeft. Aangezien het slot van de achterklep is vervangen, is het goed om daar te beginnen. :)

Bovenaan Onderaan