Smalle stoelen.

Wij zijn gisteren naar de Yeti wezen kijken en vinden de stoelen erg smal, de zijkanten staan omhoog (kuipmodel), waardoor het zitcomfort voor mij te wensen overlaat.

Veel vrouwen hebben bredere heupen en wij vinden dat Skoda hier best rekening mee mag houden.

Is dit jullie ook al opgevallen, wat vinden jullie hiervan?

MarcoO2

Forumguru
Is misschien ook persoonlijk, net waar je van houdt. Ik ben niet één van de smalsten, maar vind de stoelen van de Octavia (die volgens mij ook in de Yeti zitten) juist prima.

Porettuhcs

Senior Member
Ik heb in mijn eerste O2 sportstoelen genomen omdat ik voor de aanschaf op een standaard stoel zat waarvan ik ook dacht dat deze wat smal was... Ik heb me toen een jaar lopen irriteren aan deze stoelen... ik kon mijn draai niet vinden. Met name bij mijn benen die steeds op de zijkant van de stoel drukten. Mijn vrouw had hier ook last van.

Bij mijn 2e O2 heb ik de "gewone" stoelen met halfleder genomen en moet zeggen dat ik daar toch niet verkeerd op zit. Het is even wennen maar het valt me nu niet tegen. Ik heb ook gereden in de Yeti en volgens mij zitten daar dezelfde maat stoelen in als die van de O2....

MarcoO2

Forumguru
Kan het overigens zijn dat in de Elegance-versie andere (betere?) stoelen zitten dan in de basic-O2/Yeti?

Porettuhcs

Senior Member
Kan het overigens zijn dat in de Elegance-versie andere (betere?) stoelen zitten dan in de basic-O2/Yeti?

Ik weet het niet maar ik heb voor de aanschaf van mijn eerste O2 (een elegance uitvoering) op deze stoelen gezeten en daarop heb ik de beslissing genomen om de sportstoelen te bestellen...

Nu heb ik wederom een elegance maar met halfleder en nu heb ik geen klagen.... ze zitten danwel niet zo als die van een Volvo V70 maar ik ga niet steeds verzitten zoals ik deed op de sportstoelen

Exciter

Administrator
Ook hier gaat de voorkeur juist naar smalle stoelen, waar je stabiel zit. En mijn vrouw heeft ook geen smalle heupen. (Fabia I Elegance - sportstoelen).
De smalle stoelen ism. de hoog opgetrokken zijsteun zijn juist heel goed, als je op bochtige wegen rijdt. Wij vinden ze heerlijk...

Michel

Forumguru
Zelf ben ik blij dat ik momenteel geen sportstoelen meer heb. In eerste instantie was ik blij met de sportstoelen in mijn Fabia I, maar op lange ritten, waarbij ik toch weinig bochten reed, ging ik me steeds meer ergeren aan deze stoelen. Een beetje ondersteuning kan geen kwaad, maar bij die stoelen was het naar mijn mening een beetje doorgeschoten met name door de hoge en brede steunen op de zitting. Daarnaast was de leuning voor mij gewoon te smal, waardoor je eigenlijk altijd in één stand zit. Soms moet je toch ook een beetje kunnen verzitten, maar dat was bij die stoelen niet of minder goed mogelijk.
De stoelen in mijn huidige Octavia bevallen mij prima. Ik rijd nu minimaal 240 km per dag en heb nog geen pijn aan mijn rug, terwijl ik toch wel een zwakke rug heb.

Heeft de topicstarter in een Yeti met standaardstoelen of sportstoelen gezeten?

___JC___

Forumguru
In mn O1 RS zaten sportstoelen, maar na 4 jaar was het model een beetje uit de stoel zegmaar. Ik zat half op de zijwangen in de zitting. In mn hudige O2 zitten ook sportstoelen, maar niet met van die heel extreme zijwangen. Ik zit er goed in moet ik zeggen.

YeMii

Senior Member
Hebben afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de Yeti 1.2 TSI Active Plus en vonden de stoelen uitstekend zitten. Wij zijn denk ik van een gemiddeld postuur.

Bovenaan Onderaan