smallere banden

Kees2

Lid
Heeft iemand kennis of ervaring met de overstap van 225-45-17 naar 205-50-17 op 7J (Venus) velgen?
Ik vind de 225 banden voor mijn 1,4 S2C wat aan de brede kant, mijn winterbanden (205-55-16) hebben bovendien een betere rechtuitloop.Ik vraag mij af of het veercomfort terugloopt (band heeft kleinere luchtkamer) en of de velg niet te breed is voor de band.
Qua bandomtrek is er nauwelijks verschil.

van_der_P

Senior Member
De hoogt van de twee banden is ongeveer gelijk. Zou het dus eigenlijk weinig verschil maken. Ik denk dat de bandenspanning wellicht meer verschil oplevert, in veercomfort.
Welke breedte heeft de standaard velg, en welke breedte heeft de 'nieuwe' velg. Dat is het getal dat bij de 'J'(breedte velgbed) genoemd wordt in inch, staat op of in de velg.

Uit de eerste post leid ik af dat hij dezelfde velgen wil houden met een andere maat banden? Daarom vermoed ik dat dit niet zal werken. Ik denk dat hij naast nieuwe banden ook nieuwe velgen nodig heeft met de juiste breedte...

Jewepe

Forumguru
Naast de hoogteverhouding van de band is ook het merk van (grote) invloed. En dan vooral de schouder van de band. Bridgestone banden hebben het imago van een "harde" band. Michelin daarintegen meer "zacht". Vraag maar eens aan je bandenboer.

hemi24

Forumguru
een velg met 7J zou in theorie 178mm breed zijn, wat mij niet te breed lijkt voor een 205 band...
Voor sneeuwkettingen schrijft Skoda een 6J x 17 velg voor i.c.m. 205/50R17 dacht ik?

Bovenaan Onderaan