Smartgate achteraf inbouw

Cordoba

Forumguru
@ertromp Erik, zo te zien heb je OIII gekozen en vervolgens de subrubriek "interieur", maar als ik hetzelfde doe, dan zie ik de smartgate niet langs komen op de 5 pagina's. (ik wilde namelijk ook even kijken of ie ook al voor andere modellen leverbaar is)

Joske

Forumguru
Ja hier had ik ook al redelijk wat onderzoek naar gevoerd :) , stond in een ander topic hier op het forum.

Heb onlangs daarvan ook bevestiging gehad van mijn dealer. Daar zou het mij €175 kosten voor de aanschaf.... :pieker:

Heb er wel een Nederlandstalige handleiding van, maar die is te groot om hier te plaatsen.

Ik heb er alleszins op afgehaakt omdat ik de meerwaarde tegenover mijn maxidot niet meer zie. In het begin dacht ik nog van: coole optie maar nu zie ik er toch maar van af ;)

gdisselkoen

Forumguru
Houd er rekening mee dat de Apps alleen werken als je in de auto zit en het contact aan staat. Er wordt gebruik gemaakt van een WiFi verbinding. Op het moment dat je telefoon verbonden is via SmartGate kun je geen verbinding maken met een mobiele hotspot, mocht je die hebben.

Ik heb een poging ondernomen om het in te laten bouwen in mijn S3. Dat is helaas niet goed gegaan en het spul is weer uitgebouwd. Ik heb toen het connect systeem laten inbouwen toen het beschikbaar kwam voor inbouw achteraf. Dat werkt prima.

Houd er rekening mee dat de Apps alleen werken als je in de auto zit en het contact aan staat. Er wordt gebruik gemaakt van een WiFi verbinding. Op het moment dat je telefoon verbonden is via SmartGate kun je geen verbinding maken met een mobiele hotspot, mocht je die hebben.

Ik heb een poging ondernomen om het in te laten bouwen in mijn S3. Dat is helaas niet goed gegaan en het spul is weer uitgebouwd. Ik heb toen het connect systeem laten inbouwen toen het beschikbaar kwam voor inbouw achteraf. Dat werkt prima.
Hallo,

Van wanneer dateerd je poging?
Deze topic is dateerd van 2015, ondertussen werkt het allemaal misschien wat beter?
Het connect systeem, wat kan je daar mee doen?

Mijn wagen is 2 maand oud momenteel...

gdisselkoen

Forumguru
Mijn auti is van 2016. Vrij kort nadat ik de auto gekregen heb, heb ik in Belgie SmartGate in laten bouwen omdat het in Nederland niet te krijgen was. Dat is niet goed gegaan. Vrij snel daarna werden alle buisiness uitvoeringen standaard uitgerust met het Connect systeem. Dat is toen ook beschikbaar gekomen om achteraf in te laten bouwen.

Het Connect systeem doet vrijwel hetzelfde als SmartGate. Geet info over de auto:
- Auto vergrendeld
- KM stand
- Actieradius
- Locatie van de auto
- Status van de auto (defecten etc.)
Voor meer info over de App: https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

Inmiddels is er een nieuwe variant die geleverd wordt en ook geïntegreerd is met het infotainment systeem. Wat er nu achteraf ingebouwd kan worden, kun je het beste aan de dealer vragen.

Rallye

Forumguru
@gdisselkoen Haal je niet twee zaken door elkaar? Voorzover ik weet heb jij uiteindelijk de MijnSkoda-module (van Pon) in laten bouwen. Daarmee heb je, volgens Pon, een Connected Skoda. Skoda zelf heeft echter een systeem dat Skoda Connect heet en dat onderdeel is van recente versies van het infotainmentsysteem. Pon bouwt in de Business Editions daarnaast ook zijn eigen MijnSkoda-systeem in.

Kortom, zoals ik het begrijp heb jij geen (Skoda) Connect, maar de module van Pon die samenwerkt met de MijnSkoda-app. Beide zaken geven info over de auto door via internet. Daarnaast is er dus nog Smartgate, dat informatie van de auto zonder internet rechtstreeks doorgeeft aan je telefoon.

gdisselkoen

Forumguru
@Rallye Ik heb de module die PON leverde op de business modellen, en later ook in te bouwen is in ander modellen. Verwarrende is, dat dezelfde naam gebruikt werd. Inmiddels wordt er af fabriek een ander systeem gebruikt. Dat was in eerste instantie alleen leverbaar op de Kodiq, maar komt langzaam maar zeker ook beschikbaar op andere modellen.

SmartGate is nooit officieel in Nederland geleverd omdat PON bezig was met het ontwikkelen van een eigen systeem.
Of SmartGate nog geleverd wordt weet ik niet, maar in feite is het een achterhaald systeem.

gdisselkoen

Forumguru
De naam is inmiddels aangepast naar Mij Skoda App. Maar in het begeen heette het Connect (of Connected). De dealer had in eerste instantie het verkeerde systeem ingebouwd, het VW systeem (met dezelfde naam). Toen het niet geactiveerd kon worden bleek het Skoda systeem nog helemaal niet leverbaar te zijn voor inbouw achteraf en heb ik daar nog een aantal maanden op moeten wachten totdat het wel beschikbaar was.

Hallo,

Dus wanneer ik naar die website ga krijg ik die infotainment online, dat werkt perfect in mijn O3.

Maar dan moet ik mij op 1 of andere manier de "care connect" zien te vinden ?

Of begrijp ik het verkeerd?

gdisselkoen

Forumguru
Media Command staat los van de connected\Mijn Skoda App optie en is onderdeel van het infotainment systeem. Mijn auto is van 2016 en MY 2016. Toen waren er iets andere opties dan nu. Volgens mij kun je Media Command alleen als fabrieksoptie krijgen en is het niet achteraf te installeren. Maar ik kan het mis hebben.

Op YouTube zijn een aantal filmpjes te vinden die de werking laten zijn. Ik vind het vooral een leuke gadget, maar biedt alleen toegevoegde waarde voor eventuele passagiers in de auto.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@Georg etc. toepassingen van Skoda zijn beste verwarrend, dat begrijp ik (zie ook mijn uitwisseling met @gdisselkoen hierboven. Maar jij wilt dus eigenlijk niets met Smartgate? Maar met Media Command? Waarom dan hier een vraag gesteld?

Misschien daarover verder in een (evt. nieuw als er nog geen bestaat) topic? Dan is het ook goed om aan te geven wat voor Skoda je hebt.

@Georg etc. toepassingen van Skoda zijn beste verwarrend, dat begrijp ik (zie ook mijn uitwisseling met @gdisselkoen hierboven. Maar jij wilt dus eigenlijk niets met Smartgate? Maar met Media Command? Waarom dan hier een vraag gesteld?

Misschien daarover verder in een (evt. nieuw als er nog geen bestaat) topic? Dan is het ook goed om aan te geven wat voor Skoda je hebt.
Hallo,

Ik ging ervan uit dat de "smartgate" alles over koepelend was. Vandaar.

Rallye

Forumguru
:ot:
Neem het vooral niet te persoonlijk, maar met even googelen (of op de link uit de eerste post klikken) had je al geweten dat dat niet zo was......

Bovenaan Onderaan