Smerige stank bij blok

delta

Actief lid
Forummers,
Ik heb sinds enige dagen een vreemde stank bij mijn motorblok de stank lijkt zich te concentreren tussen accubak en blok.
De stank ruikt naar een elektrische verbrande lucht een beetje wat je zou verwachten als een zekering is doorgebrand maar dan heel sterk (is dus geen plasticlucht maar een echte verbrande elektrische stank).
Auto heeft al bij de dealer gestaan en die heeft al veel gedemonteerd maar kan niets vinden en heeft ook geen idee wat of waar deze smerige lucht vandaan komt.
Zou iemand een gouden tip hebben voor me ???
 

Huibert

Forumguru
Kan me nauwelijks voorstellen dat de Dealer er niet naar gekeken heeft maar het zekeringenblok boven op de accu is een vrij beruchte storingsbron door optredende oxidatie.
 

delta

Actief lid
Huibert bedankt ik zal het zowiezo nog even vragen.
Ik heb nog vergeten te vertellen dat de auto is uitgelezen zonder resultaat en dat ik verder ook geen storingen of iets ondervind.
Leo nee volgend de dealer zeker geen koppelingsplaten (heb trouwens DSG) of zoiets daarvoor ruikt deze lucht te afwijkend.
De stank is dermate erg dat ik naast de auto het kan ruiken zeker als ie goed warm is.
 

ertromp

Forumguru
Leo nee volgend de dealer zeker geen koppelingsplaten (heb trouwens DSG) of zoiets daarvoor ruikt deze lucht te afwijkend.
Ik vind de gedachtengang best goed want de DSG heeft zeker koppelingsplaten (natte uitvoering) die dusdanig kunnen slippen dat je stankoverlast hebt die anders ruikt (kan ruiken) dan droge verbrande koppelings platen
 

Cordoba

Forumguru
Bovendien merk het in een DSG maar in de helft van de gevallen.

Ik zou in elk geval de complete accubak even (laten) demonteren: kan zijn dat op de aansluitingen er omheen kortsluiting is ontstaan.

Andere opties: startmotor en dynamo als mogelijke oorzaak.
 

Joske

Forumguru
heb je de uitlaatlijn al gecontroleerd? (of laten controleren?)

zou evengoed kunnen dat er iets aan de uitlaat hangt welke langzaam "verbrand" of "smelt".

of zelfs aan de turbo.. wetende dat die toch wel behoorlijk heet kan worden
 
Laatst bewerkt:

LdN

Forumguru
De accu zelf misschien? Al eens gevoelt of die warm is?
Een accu die inwendig kortsluiting heeft kan behoorlijk heet worden en dus ook stinken.
Wees er wel op bedacht dat als dit inderdaad het geval is een accu kan exploderen, in ieder geval
geen aansluitingen loshalen of met de accu gaan rommelen totdat hij geheel afgekoeld is.
 

Joske

Forumguru
als je een geur van rotte eieren waarneemt of iets in het genre van zurig dan zou het inderdaad je accu kunnen zijn. Oppassen dan, zoals LdN al aangaf..
 

delta

Actief lid
Forummers,
Alle tips ter harte genomen maar helaas....geen reden voor de stank gevonden.
Ook is er contact opgenomen met de DSG dokter om de DSG bak/koppeling uit te sluiten.
Volgens die is het bijna onmogelijk dat je zover boven de bak een echte stank zou ruiken zonder dat dit te merken is aan het rijden. Op aanraden is de ontluchting ook nog losgenomen thv de megatronic maar daar was de stank niet ruikbaar. Alles nogmaals uitgelezen maar ook niets.
Zowiezo komt de lucht niet echt duidelijk bij de bak vandaan maar ja ik sluit niks meer uit.
Als er nog aanvullende tips zijn dan graag....
 

delta

Actief lid
Joske,
Nee was het maar waar de stank is nog steeds aanwezig en begint me behoorlijk op de zenuwen te werken.
Alles is nagezien er is nog twijfel geweest of het toch niet de olie kon zijn van de DSG maar het partnummer welke gebruikt is is goed, verder echt alles bekeken door meerdere monteurs niets gevonden......
Status is dat de auto prima rijd maar ik toch langzaam ga kijken naar een opvolger.
Zonde natuurlijk maar het is niet anders
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie in je avatar een electrodoos (radarverklikker?), dat brengt me op het volgende idee: niet een amplifier rechtstreeks op de accu aangesloten (en aansluiten van de amp kan er ergens smeulen/tegen heet object aan komen.

Is ook de zekeringkast gecheckt (voor en achterzijde) of daar misschien wat aan de hand is? Als daar een kortsluiting is geweest, kan een kabel vanaf de accu oververhit geraakt zijn, en kan de isolatie beschadigd en half gesmolten zijn.

Andere optie is om naar een andere garage te gaan, en hun eens te laten kijken. Dan zou ik bij voorkeur niet voor een dealer kiezen, maar voor een garage die in Skoda of Vag is gespecialiseerd, die hebben vaak toch net even andere kijk/ervaring dan de dealer.
 

delta

Actief lid
Cordoba,
Ook weer bedankt vd tip maar helaas nog niet gevonden.
Ben ook even bij Hartog tuning langsgereden, hoewel hij alleen even tijd had voor een korte blik onder de kap herkende hij deze lucht niet.
Miss ga ik nog voor een vervolg afspraak maar de wanhoop heeft zich wel meester gemaakt hoeveel pech kun je hebben de auto bevalt qwa rijden nog best maar zo vind ik het maar niks.
Ik wil er ook niet teveel onderzoeks kosten meer insteken want ik ben toch bang dat dit een onvindbaar fenomeen blijft tja twijfel twijfel....wordt vervolgd.
 
Bovenaan Onderaan