Sms lezen en versturen op columbus

Octaaf2

Nieuw lid
Op mijn nieuwe 03 zou ik sms'en moeten kunnen lezen en ontvangen. Nu soms werkt dit maar meestal niet. Eigenlijk slechts 2 keer in 2 maand. GSM (samsung A5) is gewoon verbonden via BT. Alles werkt (media en bellen) maar sms dus niet. Iemand ideeën?

Rallye

Forumguru
Wat werkt er dan niet? Krijg je het menu niet, kun je niets intypen, kun je je oude berichten niet zien, of komen er geen nieuwe binnen? Al eens een andere telefoon geprobeerd? Fotootjes?

Bij mijn Amundsen MIB2 en iPhone werkt SMS verzenden bijvoorbeeld niet: je krijgt niet de mogelijkheid om SMS-jes in te typen. Wel kun je tijdens deze rit ontvangen SMS-jes lezen.

AndreM

Forumguru
SMS-jes intypen tijdens het rijden? :fool:
Volgens mijn ben je dan echt vergeten waarvoor je achter het stuur zit. :mad:

Appen, SMS-en en niet handfree telefoneren in het verkeer, de boete is nog veel te laag voor die hardleerse bestuurders. :banghead:
Owee als jou kind aangereden wordt door zo iemand, dan piep je wel anders.

Wees verstandig, hou je hoofd bij het verkeer en zet je auto even aan de kant als het zo dringend is. :thumbsup:

Octaaf2

Nieuw lid
SMS-jes intypen tijdens het rijden? :fool:
Volgens mijn ben je dan echt vergeten waarvoor je achter het stuur zit. :mad:

Appen, SMS-en en niet handfree telefoneren in het verkeer, de boete is nog veel te laag voor die hardleerse bestuurders. :banghead:
Owee als jou kind aangereden wordt door zo iemand, dan piep je wel anders.

Wees verstandig, hou je hoofd bij het verkeer en zet je auto even aan de kant als het zo dringend is. :thumbsup:

Nergens gezegd dat ik dit al rijdend wil doen. Spreekt voor zich dat je dit niet doet.

Wat werkt er dan niet? Krijg je het menu niet, kun je niets intypen, kun je je oude berichten niet zien, of komen er geen nieuwe binnen? Al eens een andere telefoon geprobeerd? Fotootjes?

Bij mijn Amundsen MIB2 en iPhone werkt SMS verzenden bijvoorbeeld niet: je krijgt niet de mogelijkheid om SMS-jes in te typen. Wel kun je tijdens deze rit ontvangen SMS-jes lezen.

Het menu is er wel maar is volledig leeg. Op zeldzame momenten staan mijn SMS'en er wel in maar dit is in 2 maand maar 2 keer voorgevallen. Nieuwe komen ook niet binnen (of toch geen melding van). Ik heb het nog niet met een andere telefoon geprobeerd. Ik zal straks een foto nemen.

AndreM

Forumguru
@Octaaf2 het is zoals het is.

Mijn reactie is wat ik dagelijks meemaakt.
Ik snap sowieso niet dat auto fabrikanten dit mogelijk maken.
In een auto moet eigenlijk dit soort zaken niet kunnen.
Ik heb voorheen een andere Duitse auto gehad waar het zelfs niet mogelijk was je navigatie in te stellen tijdens het rijden, dit kan bij Skoda DUS WEL.
Een gemiste kans voor de verkeersveiligheid, want hoe dan ook men kijkt toch als hij of zij een bericht krijgt.

Daarom mijn reactie en is absoluut niet persoonlijk bedoelt. :thumbsup:

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap sowieso niet dat auto fabrikanten dit mogelijk maken.
In een auto moet eigenlijk dit soort zaken niet kunnen.
Je hebt helemaal gelijk - voor zover je het hebt over auto's met maar één zitplaats. En daar zijn er niet zo veel van en de meeste daarvan hebben sowieso geen navigatie nodig op het circuit en die coureurs bellen onderweg toch al continu handsfree... ;)

Korter: bestuurders moeten onder het rijden hun aandacht geheel houden bij het rijden en alles wat daarbij hoort.
Maar apparaten die op een plek zitten waar passagiers ze kunnen bedienen, moeten onder alle omstandigheden bediend kunnen worden en het dan ook dóén. :jaja:

Bovenaan Onderaan