SMS met Columbus en carkit

remcee

Lid
Afgelopen weekeinde heb ik mijn Octavia Combi opgehaald met daarin het Columbus systeem en de carkit. Deze carkit is wel origineel maar achteraf ingebouwd (om naast rSap ook UHV te kunnen gebruiken). Nu dacht ik dat het ook mogelijk was smsjes uit te lezen in het maxidot met deze carkit, maar ik zie nergens deze optie staan in een menu, en ook als er een sms binnenkomt zie ik hier niets van terug op de maxidot of Columbus.

Zit ik fout? Of is er iets niet aangevinkt in de VAGCOM configuratie?

Hans 2.0 TDI

Nieuw lid
Ik heb zelf de Admundsen en kan de binnenkomende SMS-jes normaal lezen op de maxidot. Op de Admunden verschijnt geen bericht dat er een SMS binnenkomt, alleen op de maxidot. Mijn telefoon werkt via rSAP en naar volle tevredenheid. Schakelt je telefoon wel over naar external sim modus zodra gekoppelt aan de carkit?

remcee

Lid
Ik weet niet of mijn GSM overschakeld naar external sim modus. Mijn telefoonboek verschijnt wel gewoon netjes in mijn Columbus. Heb je ergens een optie in de MaxiDot over sms messaging? Ik kan hier nl. ook niks van vinden in de maxidot. Alleen phonebook, missed calls, etc.. .

Bij achterafinbouw moet er in het VAGcom systeem wel het een en ander aangevinkt worden. Zo werkt bijvoorbeeld de voicecontrol voor de Columbus bij mij niet.

Telefoon doet ie prima, maar radio of nav.-commando's kun je roepen wat je wilt..

Nada.

Dat moet je dus in het VAGcom systeem aanzetten.

Hetzelfde zou kunnen gelden inzake SMS.

Ik denk echter dat het aan de telefoon ligt. Het ene rSap is het andere niet, is mijn ervaring.

hemi24

Forumguru
niet alleen het vrijschakelen met VAG-Com is voldoende, de microfoon moet ook worden doorgelust van de BT-unit naar de Columbus, eerder gaat de voicecontrol van de navigatie niet werken...

Bovenaan Onderaan