Mr_McPhisto
Actief lid
Weet iemand of de Superb II op de winterbandenmaat: 225/45-R17 ook sneeuwkettingen kan hebben? Ik lees verschillende verhalen op internet.
Hoop dat iemand het weet.
Hoop dat iemand het weet.
In gebieden waar de sneeuwkettingplicht geldt, worden autosocks niet als sneeuwketting erkend. En ze presteren een stuk slechter als sneeuwkettingen (en als je winterbanden hebt, dan zijn socks overbodig).Heb daarom ook de autosock aangeschaft.
Dat valt wel mee, de meeste wintersportgangers zijn ermee bekend dat je de kettingen pas om hoeft te doen na het zien van het blauwe kettingenbordje.Grootste probleem blijft dat 99% van de nederlanders denkt dat als het sneeuwt er gelijk met kettingen moet worden gereden.
Ik zit met dezelfde vraag. Rijd superb met 225-45 17 michelin alpin. Vlg instructie boekje zijn sneeuwkettingen niet toegelaten. Voor de 205-55 16 mag het wel. Vlg mij is de diameter zowat gelijk van beide banden.Namelijk 63,19 bersus 63,43 cm. Dus het probleem moet aan de breedte liggen. Nl de ruimte tussen band en schokbreker. Is de rud centrax geen oplossing? Deze wordt nl. niet achter de band gemonteerd.Wie heeft hier een passend antwoord op.
http://www.rud.com/en/produkte/schneeketten/pkw/centrax_pkw.html.
Deze komt inderdaad niet achter het wiel, maar wel ervoor. En aangezien bij de meeste auto's de band bij maximaal inveren (dus bij het wat rap verlaten van een drempel of zo) voorbij de rand van het spatbord komt (en dan vanaf de zijkant gezien dus een stukje achter het spatbord zit) kan ik mij zomaar voorstellen dat dan de plastic delen van de ketting dan tegen het spatbord aan gaan lopen. Het zal echt niet voor niets zijn dat sneeuwkettingen maar tot een breedte van 205 zijn toegelaten!Ik zit met dezelfde vraag. Rijd superb met 225-45 17 michelin alpin. Vlg instructie boekje zijn sneeuwkettingen niet toegelaten. Voor de 205-55 16 mag het wel. Vlg mij is de diameter zowat gelijk van beide banden.Namelijk 63,19 bersus 63,43 cm. Dus het probleem moet aan de breedte liggen. Nl de ruimte tussen band en schokbreker. Is de rud centrax geen oplossing? Deze wordt nl. niet achter de band gemonteerd.Wie heeft hier een passend antwoord op.
http://www.rud.com/en/produkte/schneeketten/pkw/centrax_pkw.html.