Sneeuwkettingen voor 16" Vega

Reizende

Actief lid
Sneeuwkettingen voor 16\" Vega

Aankomende zaterdag is het zover, ik mag mijn O2 ophalen!
Ik had van mijn bedrijf een budget ter beschikking gekregen, die ik dan ook tot de laatste cent heb gebruikt..
Helaas heb ik daar vergeten stalen velgen voor de winterbanden in mee te nemen. Vraag: weet iemand waar ik goede sneeuwkettingen kan krijgen voor de 16" Vega velg, zonder dat ik ze hiermee beschadig.. Had al wat draadjes gevonden over sneeuwkettingen, maar vond hier niks. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: Sneeuwkettingen voor 16\" Vega

Als je sneeuwkettingen koopt met afdekkappen voor velgen kan je met gerust hart de sneeuwkettingen om doen.

Hetzer

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als je sneeuwkettingen koopt met afdekkappen voor velgen kan je met gerust hart de sneeuwkettingen om doen.

[/ QUOTE ]

inderdaad want als je normale kettingen op je lichtmetalen juweeltjes doet , kun je deze behoorlijk beschadigen!!! /forum/images/graemlins/1884.gif

Karstieman

Forumguru

Misschien kan je beter een apart setje winterbanden + velg kopen.
En dan hiervoor de sneeuwkettingen aanschaffen.

Reizende

Actief lid

Dat had ik inderdaad graag zo gewild. Ik was echter wel zo slim om de winterbanden in de lease mee te nemen, maar vergat even de stalen velgen... /forum/images/graemlins/ahum.gif En moeten ze dus om lm, en wil ik daarmee het liefst de schade zoveel mogelijk beperken..

Fabia

† In Memoriam

En anders moet je ff kijken op marktplaats, daar staan vaak voor nette prijzen stalen velgen op. Zo heb ik de mijne daar gekocht.

Pim

Lid

gefeliciteerd, ik heb hem sinds 2 weken, ook op vega's.
Alhoewel ik ze hier nog niet om heb gehad, kan ik je verzekeren dat je geen schade krijgt met een maat 90 ketting
als je hem goed natrekt. Ik rijdt al 10 jaar op 205/55-16 met lichtmetaal op BMW3, Vectra, Audi A4 op fabrieksvelgen,
ook de winterbanden gewoon om de lichtmetalen velg. De Vega velg is 6,5" breed (16,51cm), dus de band steekt per kant 2 cm uit. Ik had onder de BMW 3 zelfs 7J met 205 band, ook geen probleem. Als je het toch niet vertrouwd gewoon 2 cirkels van zo'n 42cm uit een kartonnen doos knippen en er tussen stoppen voordat je ze dicht trekt. het is maar voor een paar km per jaar, en soms met winterbanden helemaal niet nodig, dus zonde om 5 maanden op zwarte velgen of met plastic doppen te rijden.

Hetzer

Forumguru

dus zonde om 5 maanden op zwarte velgen of met plastic doppen te rijden.

[/ QUOTE ]

zonde?? wat dacht je wat pekel met je velgen doet!!!! /forum/images/graemlins/1884.gif

Karstieman

Forumguru

[/ QUOTE ]

zonde?? wat dacht je wat pekel met je velgen doet!!!! /forum/images/graemlins/1884.gif

[/ QUOTE ]

Als je in de wintermaanden regelmatig (lees:wekelijks) je velgen poetst is er niets aan de hand.

Pim

Lid

Tjsa, ik moet toegeven, ik heb om de drie jaar een nieuwe lease auto, dus op termijn kan pekel wellicht schadelijk zijn.
Echter, ik kan uit ervaring zeggen dat pekel echt geen effect heeft, en ik rij zo'n 50000km per jaar zakelijk ook veel door Duitsland in de winter en krijg dus evenredig veel pekel voor mijn kiezen, nooit een spoor van inbijten gezien.Mijn auto staat ook nu alweer geheel wit uitgeslagen van de pekel voor de deur. Het gaat dus zeker 150000km goed. Ik dacht ook dat sinds een jaar of 15 lichtmetalen wielen strak in de (transparante) lak staan, en dus net zo goed beschermt zijn als de carosserie. Ik gooi mijn auto elke 2-3 weken door de wasstraat, gewoon alleen met water en zeep, geen wax, hotwax etc.
Ik denk dat het echt niet zo'n vaart loopt, en (zeer)langzaam lelijker wordend lichtmetaal is altijd per saldo nog mooier dan 5 maanden zwart staal per jaar, lijkt me.

Reizende

Actief lid

Dames, heren

Jullie worden wederomm bedankt voor alle reacties! Zo kan ik zonder krassen en deuken de sneeuw in!

rickske

Actief lid

[/ QUOTE ]

Normaal gezien rijd ik maximum 3,5 maand met winterbanden.Vanaf half november tot begin maart.

rickske

Actief lid

Als je in de wintermaanden regelmatig (lees:wekelijks) je velgen poetst is er niets aan de hand.

[/ QUOTE ]

Dat is inderdaad waar Karstie,want bij mij op het werk heeft een collega een audi 80 van al 12 jaar oud en die alluminium velgen zijn nog in zeer goede staat ondanks dat deze in de zomer en winter op de auto gemonteerd zijn omdat die man de auto en de velgen iedere week poetst

Bovenaan Onderaan