snelheids signaal voor cruise control

ap.remers

Nieuw lid
Hallo forumleden,
ik ben in mijn octavia 1 1.8T van 2001 een Goldcruise cruise contol aan het inbouwen.
Kan iemand mij vertellen welke draad ik kan gebruiken voor het tacho signaal naar de centrale module en waar ik deze draad kan vinden?

Hartelijk dank voor de medewerking
Ap Remers

Antera

Donateur
waarom moeilijk doen als je zo een Hendel koop monteert en daarna activeert met vagcom indien je een electronisch gaspendaal hebt en dat heeft een 1.8T als het goed is bij jouw ook.

zie hier

ap.remers

Nieuw lid
Helaas is het niet zo simpel, ik heb de benzineuitvoering met een mechanisch gaspedaal met echte kabel naar de gasklep.

Ronnie

Forumguru
Zou de wit/blauwe draad moeten zijn op pin 1 van de ISO stekker achter de radio (speedpuls voor navi)
Kijk hier maar eens eerst naar of je deze ergens vind. De andere oplossingen zijn niet zo simpel namelijk.

Wild Chocolate

Senior Member
Ik heb voorheen bij mijn Caddy ook de draad bij de radio weggehaald. Ik dacht trouwens dat die draad paars was, maar zat idd op pin 1.

Chatslet

Forumguru
ISO10487 connector pinout (sockets).png

Andere optie is een snelheidsopnemer aan de cardanas. Zit vaak bij goedkope cruise control setjes. Is een ring met magneetjes die je er omheen zet en een beugeltje met daar aan een magneetsensor. Zo heb ik dat ooit eens bij een Ford Fiesta gedaan. Later heb ik hem van de kabelboom van de versnellingsbak naar de ECU afgetakt en daarmee bleef hij iets strakker op snelheid.

ap.remers

Nieuw lid
Bedankt allemaal, het is inderdaad de blauw/witte draad op de ISO connector.
De cruisecontrol doet het nu prima

Ap

Bovenaan Onderaan