Snelheidsinstelling aanhanger?

Onze nieuwe wagen heeft de Skoda uitklapbare trekhaak eronder hangen.
Ik zat gisteren de instellingen te bekijken, maar kan nergens de instelling vinden om de maximum snelheid met aanhanger in te stellen.

In de handleiding staat deze tekst
Voor het rijden met aanhangwagen adviseren wij om de herkenning van ver-
keerstekens m.b.t. aanhangwagens in te schakelen.

› Het sensorveld <<car>> en vervolgens de functietoets <<setup>> → Bestuurdershulpsysteem
→ Verkeerstekens m.b.t. aanhangwagens weergeven aantippen.
Alleen zie ik die hele optie niet staan.
Of ben ik gewoon te voorbarig en kan je dat alleen instellen als er daadwerkelijk een aanhanger aangesloten is?
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij (VW Passat), zit dat verstopt onder de auto instellingen, bestuurdershulpsystemen en dan moet ik daar een vinkje aanzetten bij iets als verkeerstekens voor borden met aanhangers (of zoiets) aanzetten. Dan kun je in dat zelfde scherm ook de max snelheid invullen. In mijn geval wordt dan ook de aankomsttijd aangepast naar die maximale snelheid.

Geen idee of het bij Skoda in hetzelfde menu zit, maar bij mij zit het best aardig verstopt..
 
Aha. Verkeerstekens kan ik ook niet vinden. Ik weet wel dat er meerdere opties zijn. Let op aanhanger in navigatie, let op aanhanger bij verkeerstekens en geef maximale snelheid bij aanhanger op.
 

Antera

Donateur
Snelheids melding kan alleen met verkeersbordenherkenning . Heb je die niet en wil je die en heb je nu lane assist kan ik dit activeren voor je
 
Bovenaan Onderaan