Software aanpassingen auto

TheSentinel

Nieuw lid
Goedemorgen,

Van mijn werkgever mocht ik een nieuwe auto uitzoeken (dus lease), en heb gekozen voor de Octavia Joy Businessline edition. Vanwege die auto, die ik over een x aantal weken zal krijgen, heb ik me hier geregistreerd.

Er zijn een paar dingetjes die ik aan zou willen laten passen, maar wat ik me vooral afvraag is hoe de leasemaatschappij daar mee om gaat op het moment dat de dealer bij onderhoud constateert dat er dingen aan de auto zijn gedaan die hij standaard niet heeft.

Om maar een voorbeeld te noemen: mijn auto zal zeker weten geen needle sweep (NS) hebben. Als ik de dealer op bel zal deze me waarschijnlijk of zeggen dat dat niet kan of dat ze dat gewoon niet doen (of misschien wel, maar dan tegen veel geld). Als ik dat 'ergens anders' laat doen, en de auto gaat voor onderhoud en ze constateren daar dat NS geactiveerd is en zij hebben het niet geactiveerd en de leasemaatschappij komt daar achter, wat voor gevolgen heeft dat dan?

Ik ben namelijk vooral geïnteresseerd in de needle sweep en de claxon bij openen/sluiten, maar niet als dat me problemen gaat brengen.

Iemand hier toevallig die daar meer over weet?

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb gehoord dat er in het geval van Needle Sweep enorme sancties kunnen volgen :deuk:

Nee serieus, ik denk dat niemand daar een punt van zal maken. Bovendien is zoiets weer heel simpel terug te draaien wanneer je dat zou willen

TheSentinel

Nieuw lid
Ik heb gehoord dat er in het geval van Needle Sweep enorme sancties kunnen volgen :deuk:

lol :D nee ik snap dat je niet aan de auto hoeft te breken, etc, dat het gewoon software instellingen zijn, maar het gaat me er meer om dat de dealer dat dan niet gedaan heeft en er dus op een 'ongeauthoriseerde manier' aan de auto is gesleuteld.

Ik kan me voorstellen dat de LM daar niet op zit te wachten, en ik heb geen zin om daar boetes voor te gaan betalen :tongue:

Rosinfield

† In Memoriam
Had later nog wat toegevoegd. Ik zou zeker in dit geval denken gewoon doen. Geen haan die daar naar kraait

D

Deleted member 20094

Snap je onderbouwing, echter denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.

Zelf heb ik ook een behoorlijke lijst met software aanpassingen die ik nog wil laten doorvoeren.
Moet daarvoor nog even een afspraak maken.

Tevens was ik voornemens om de auto te gaan verlagen, maar de kleine letters in mijn contract verbieden dat te doen buiten de dealer om. Dus als ik het doe moet het via de dealer (dus prijzig....) en niet via het skodaforumvoordeel.....helaas.

ertromp

Forumguru
Geen gevolgen. Je doet nl. comfortaanpassingen die op een model luxer wellicht standaard zijn. De needlesweep is bijvoorbeeld standaard in de RS.
Je wijzigt niet de basis software er mee

TheSentinel

Nieuw lid
Geen gevolgen. Je doet nl. comfortaanpassingen die op een model luxer wellicht standaard zijn. De needlesweep is bijvoorbeeld standaard in de RS.
Je wijzigt niet de basis software er mee

Ik heb net even contact gehad met de LM. Het is dus inderdaad geen enkel probleem om dat te laten doen. Nu ik dat weet wordt de volgende stap om iemand hier te vinden (die ongeveer in de buurt woont van Limburg) die dat kan.

Suggesties? :)

Rosinfield

† In Memoriam
Niet om de pret te drukken, maar het gaat wel snel vervelen hoor. Had het in mijn vorige auto maar bij de huidige heb ik het bewust achterwege gelaten.

ertromp

Forumguru
Ik heb net even contact gehad met de LM. Het is dus inderdaad geen enkel probleem om dat te laten doen. Nu ik dat weet wordt de volgende stap om iemand hier te vinden (die ongeveer in de buurt woont van Limburg) die dat kan.

Suggesties? :)
Gewoon de auto even lekker losrijden in de richting Breda naar @Antera

edero

Forumguru
Misschien een leuke gadget (voor even zoal @Rosinfield zegt), maar ik zie echt het nut van NS niet in :arghh:
Dan zou ik me er toch eerder verdiepen in alle andere mogelijkheden welke imo (veel) nuttiger/leuker zijn.

TheSentinel

Nieuw lid
Misschien een leuke gadget (voor even zoal @Rosinfield zegt), maar ik zie echt het nut van NS niet in :arghh:
Dan zou ik me er toch eerder verdiepen in alle andere mogelijkheden welke imo (veel) nuttiger/leuker zijn.

Nee natuurlijk, maar ik nam die dingen als voorbeeld om dat dat 'kleine' dingen zijn, toen nog geredeneerd vanuit 'wat zal de LM daar van vinden'. Nu ik natuurlijk weet dat dat geen probleem is voor de LM wil ik veel meer :D

Maar, dan zal ik eerst iemand moeten vinden die dat kan en wil doen, en wat daar de kosten van zijn natuurlijk. Blijkbaar kan @Antera dat, en dat is in de buurt van Breda. Nou ja, dan moet ik daar maar een keer heen rijden, tenminste, als hij bereid is mij te helpen natuurlijk :)

Is er hier ergens een lijst te vinden van welke dingen er mogelijk zijn op de O3? :)

RPeter

Senior Member
De enigste twee 'nuttige en leuke' items waar ik van vind dat ze een meerwaarde zijn voor mezelf waren de aanpassingen aan de achterlichten en knipperlichten vooraan.
LED achterlichten als dagrijlicht aan en alternerend LED strip vooraan met knipperlicht.
En de aanpassingen werden uitgevoerd bij de dealer :jaja:

TheSentinel

Nieuw lid
De enigste twee 'nuttige en leuke' items waar ik van vind dat ze een meerwaarde zijn voor mezelf waren de aanpassingen aan de achterlichten en knipperlichten vooraan.
LED achterlichten als dagrijlicht aan en alternerend LED strip vooraan met knipperlicht.
En de aanpassingen werden uitgevoerd bij de dealer :jaja:

Wat vroeg de dealer daar voor? Want ik wil ook de bochtenverlichting + needle sweep + carhorn bij openen en sluiten.

edit: ik zie op die website nog veel meer leuks, maar er staat bij dat de prijs per uur standaard is ongeacht de hoeveelheid aanpassingen, maar er staat niet bij wat die prijs dan is. Iemand?

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 20094

Aanpassingen aanbrengen is puur voor de fun en omdat het kan....
Je auto is dan net weer even anders en persoonlijker:jaja:

MacRembrandt

Forumguru
Needle sweep is leuk, maar als je een 1.6 TDi besteld soms wel lachwekkend.
Is die needlesweep allang geweest, start de motor een tig seconden later ook nog even........:facepalm:

Vwb de toon bij openen/sluiten: als je dat activeert, kun je dat, voor zover ik weet, via de boordcomputer aan- en uitzetten. Bij inlevering dus gewoon even uitzetten. Merkt niemand dat het erop zit.

En ach, het zijn vaak kleine dingen, maar het maakt de auto net even wat persoonlijker. Dus gewoon doen.

Bovenaan Onderaan