Solisto besteld

Gisteren bevestiging gekregen dat de Solisto per UPS onderweg is naar mij! De Solisto is een MP3-speler die rechtstreeks op de Stream kan worden aangesloten. De Stream zelf denkt dat het de originele CD-wisselaar is die eraan hangt. Op de Solisto kun je een USB stick of USB harddisk aansluiten met MP3's et voila!

http://www.solisto.de

Als het pakket binnen is zal ik wat foto's maken van het apparaat!

poekie

Actief lid
Ik was ook al van plan er een te bestellen.
Gezien het prijs verschil tussen de Stream en de Audience en de prijs van de Solisto vergeleken met het verschil in functionaliteit kun je niet mis gaan.
Heb je de Solisto op bovenstaande site besteld?

poekie,

Ja, op die website besteld. Daar kun je ook meteen de kabel bijbestellen die rechtstreeks op de Stream past. Hij komt vandaag al binnen als het goed is.

poekie

Actief lid
Ik heb ook een stream. Welke kabel heb je besteld om de stream aan te sluiten?
En natuurlijk foto's als je em hebt!

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Ziet er goed uit!! Nog één vraag: kun je de MP3-tags ook zien in het display?

[/ QUOTE ]

Nee die zie je niet ! Dit komt omdat de Solisto op de wisselaaruitgang van je radio of navi aangesloten wordt en deze uitgang standaard geen tekst geeft op het display. Je krijgt dus alleen te zien "cd1-track01"

Ik ben me daar ook al even over aan het inlezen vooral op enkele Duits fora. Ik zat dus ook te twijvelen tussen een Solisto en een Phatbox maar die heeft hetzelfde probleem ! In m'n huidige auto heb ik een MFD2 DVD zitten waar ik m.b.v. van twee adapters een simpele dvd-speler op heb aangesloten. De ene adapter is voor het aansluiten van een video/dvd bron en de tweede om beeld te houden tijdens het rijden.

Voordeel is wel dat ik een complete playlist op m'n MFD heb via de AUX......

Het is alleen verdomd veel werk om in te bouwen !!!

richyk

Actief lid
@Rense, die gaat ook mee ! Alleen ben ik nog aan het kijken wat ik er op ga aansluiten. Of m'n dvd-speler met bijbehorende adapters en snoerenbos of een externe speler op m'n wisselaaruitgang.......

Zo, ik heb de monteurs wel aan het werk gezet vanochtend blijkbaar. Ze hadden bedacht om de Solisto in het opbergvakje bovenop het dashboard te plaatsen. Op zich een mooi idee, ware het niet dat de USB stick er dan niet meer opppast en 'uit' het bakje steekt en de klep dus ook niet dicht kan. 2 uur later was het dan eindelijk gelukt, ze hebben aan de achterkant van het bakje een gat gemaakt waar de solisto gedeeltelijk doorheen kan. Nu kan de usb-stick er wel netjes in en sluit het klepje ook.

Enige wat ik niet zo netjes vind is dat het klepje niet helemaal lekker sluit; aan de rechterkant zit ie ietsje hoger als links bij gesloten stand. Is volgens mij een beetje ontzet.

Zal vanavond wat pics maken van het ding in actie.

poekie

Actief lid
ezien de prijzen van USB sticks tegenwoordig was er natuurlijk ook niks op tegen geweest om de Solisto in een van de opbergvakken achterin de auto te monteren. Als het goed is ligt daar al een draad heen voor een eventuele originele cd-wisselaar.
Ben benieuwd naar de foto's

poekie

Actief lid
Ben bij de dealer geweest. Die zei dat er standaard geen draad naar achteren loopt. Alleen als je de originele cd-wisselaar af-fabriek besteld. De dealer moet de draad bij achteraf inbouwen altijd apart naar achteren trekken.

Heb je al foto's van de Solisto gemaakt?

poekie, nee nog geen foto's gemaakt. Ik ben nog niet tevreden met de plaatsing van mijn Solisto (zie vorige post). Helaas door drukte nog geen tijd gehad om bij dealer langs te gaan. Foto's komen dus nog een keer.

Hij werkt verder wel ok. Alleen snel door de nummers scrollen levert nog wel eens een traag reagerende Stream op. En soms bij het selecteren van een nieuwe CD, bijv. CD3, springt ie wel eens door naar CD4...

richyk

Actief lid
@Kazuka, hoe groot is het geheugen van de door jouw gebruikte stick ? Het klopt toch dat je 6 mappen aan moet maken met elk maximaal 99 nummers ? Of kun je ook 6 mappen aanmaken met daarin een aantal verschillende cd-mappen ? Als ik uitga van gemiddeld 14 nummers op 1 cd dan kun je in 1 map dus ongeveer 6 a 7 cd's kwijt alleen als je die dus niet in mappen kunt onderverdelen wordt het wat lastig zoeken naar een cd ! Heb je wat verdere info ?

Bovenaan Onderaan