Zoals de titel zegt heeft mijn 1.4tsi (O2 FL combi, 2009) sporadisch last van wat getik bij een koude start. Dit tikken verdwijnt meestal na een half à heel minuutje. Ook wil het wel eens voorkomen dat de auto wat schokkerig reageert na een koude start, na +- drie keer schokken is alles weer normaal. Niet altijd hoeft dit samen te gaan met het tikkend geluid. Verder rijdt de auto gewoon super en heb ik daar niks op aan te merken.
Vorige week op weg naar het werk verdween opeens wat vermogen. Dit resulteerde in zeer langzaam optrekken. Na de auto opnieuw gestart te hebben wat het probleem alweer verholpen.
Omdat ik nog garantie na aankoop op de auto had, heb ik contact opgenomen met de garage. Deze heeft de auto uitgelezen en kon een error in de wastegate vinden. Waarschijnlijk was de klep een keer blijven hangen waardoor de storing werd weergegeven, was het antwoord van de monteur.
Het tikkend geluid kon niet aan de ketting liggen omdat er dan waarschijnlijk ook een error zou moeten worden aangegeven dat de ketting te lang zou zijn..?
Aanstaande woensdag gaat de auto nogmaals naar de garage om beter naar de problemen te kijken te kijken. De garage is geen dealer, maar een garage om de hoek zeg maar.
Op motorisch gebied ben ik een redelijke noob, dus wie kan mij van wat tips voorzien aan de hand van bovenstaand verhaal? Wat kan ik nog aangeven waar ze eventueel op moeten letten, en wat zijn eventuele fabeltjes?
Vorige week op weg naar het werk verdween opeens wat vermogen. Dit resulteerde in zeer langzaam optrekken. Na de auto opnieuw gestart te hebben wat het probleem alweer verholpen.
Omdat ik nog garantie na aankoop op de auto had, heb ik contact opgenomen met de garage. Deze heeft de auto uitgelezen en kon een error in de wastegate vinden. Waarschijnlijk was de klep een keer blijven hangen waardoor de storing werd weergegeven, was het antwoord van de monteur.
Het tikkend geluid kon niet aan de ketting liggen omdat er dan waarschijnlijk ook een error zou moeten worden aangegeven dat de ketting te lang zou zijn..?
Aanstaande woensdag gaat de auto nogmaals naar de garage om beter naar de problemen te kijken te kijken. De garage is geen dealer, maar een garage om de hoek zeg maar.
Op motorisch gebied ben ik een redelijke noob, dus wie kan mij van wat tips voorzien aan de hand van bovenstaand verhaal? Wat kan ik nog aangeven waar ze eventueel op moeten letten, en wat zijn eventuele fabeltjes?