Sonniboys octavia 2

zyx

Nieuw lid
Heeft iemand hier toevallig sonniboy schermen in een octavia 2 zitten?
Ik zit te overwegen ze aan te schaffen maar zou graag eerst wat goede foto's willen zien, de dealer heeft ze helaas niet liggen.

Groeten,
Peter

zyx

Nieuw lid
Hmm zie net pas dat ze er alleen voor de combi zijn. Das balen, want die heb ik dus niet :)

Steve

Senior Member
Hmm zie net pas dat ze er alleen voor de combi zijn. Das balen, want die heb ik dus niet :)
Dat is dan raar want ik heb ze bij de dealer mee besteld voor de hatchback.
Ik heb ze gezien bij de dealer in een vrs combi en dat zag er erg strak uit.
Dezelfde schermen heb ik gelijk besteld voor de hatchback nadat ik ze gezien had.

Steve

Senior Member
Dat is indd erg vreemd.
Als ik hier kijk zie ik geen hatchback staan: http://www.helaas.nl/index.php?page=webshop

Heb je zijruiten-achter en achterruit?

Groeten,
Peter
Ja zijruiten en de achter ruit.
Maar misschien zijn het geen sonniboy`s vanaf de dealer maar een "eigen" merk ?
http://www.skoda.nl/home/modellen/octavia/octavia/accessoires/interieur/0,17011,18523_D0Lnl,00.html
De dealer vertelde me dat het geen rolgordijnen waren met maar met 4 clipjes aan de ruiten worden bevestigd net als de sonniboy`s.

Hoe zit dat eigenlijk met de achterdeuren, zowel de sedan als de combi hebben 2 ramen per deur de grote die op en neer kan en daarnaast nog een kleintje zit er in dat pakket ook een sunnyboy voor dat kleine raampje of blijft daar de zon gewoon doorheen schijnen..?

Zou iemand die sunnyboy schermen in zijn auto heeft ook eens foto's kunnen plaatsen van de binnenzijde van de deuren en de achterklep..?

Ik zit er namelijk ook al een tijdje aan te denken maar de vraag hierboven houdt mij tot nu toe tegen...

Hmm., 'k heb het al gevonden denk ik.., zo te zien valt hij over dat raamsteiltje heen en bedekt dus toch het gehele deurraam.

deurenachtertd6.jpg

deurlinksachterue1.jpg

raamachteril9.jpg

combiachterklepfk9.jpg

Nu moet ik alleen nog weten of er ook een sunnyboy is voor het raam van de achterklep bij een O2 sedan..

Iemand een idee..?

Steve

Senior Member
Waarom rij je niet even naar de dealer ?
Die verkopen ze ook namelijk en kan je precies vertellen hoe het precies zit.

Octavia_II

Actief lid
Heren,

weet iemand van jullie of (en hoe) je een originele sonnyboy kunt herkennen? (en je dus niet met een eigen-merk te doen hebt)

Alvast bedankt !

Charlie

Skodarno

Senior Member
Mega bump.

Ik kan maar geen complete set vinden voor de hatchback. Is deze er nu wel of niet? Want heb het achterruit liever als 1 geheel.

Kensel

Forumguru
Ik heb zelf de achterzijruiten met sonnyboys. Inderdaad over de gehele portieren.
De achterruit heb ik zó'n (handmatig) zonneschermpje wat op de hoedenplank vastzit.
Durf dus niet te zeggen of er ook sonnyboys (welke je dus ook vastzet bij het ruit) zijn voor de achterruit.

Ik heb afgelopen weekend Sonniboy besteld voor mijn O2 combi. Ik heb een baby van 4 maanden en was op zoek naar zonwering. Ik heb toen eerst zo'n lullig zonnescherm gekocht die je uit kunt rollen, voor de zij-achterramen. Ik vond dit geen gezicht en zag toevallig bij een kennis mooie zonwering in de auto. Ik ging ervan uit dat dit geintegreerd was in de deur. Dit was dus niet het geval en zodoende ben ik op internet gaan zoeken naar nette zonwering.
Via dit forum en google ben ik erachter gekomen dat er eigenlijk 2 merken zijn waaruit je kunt kiezen: Sonniboy en PrivacyShades. Via de verkopende websites is er niet echt achter te komen wat de verschillen zijn. Via dit forum las ik dat het zonnescherm voor de achterruit van Sonniboy uit 1 stuk bestaat en die van PrivacyShades uit 2 delen. Het prijsverschil is wel flink.

Omdat ik geen consessie wilde doen heb ik besloten om de complete set Sonniboy te bestellen. Ik heb ze gisteren geinstalleerd, wat goed te doen is, zelfs met 2 linkerhanden. Ik moet zeggen dat ik het zowel erg mooi vind staan alsook erg praktisch vind. Je kunt de ramen gewoon openen en vrijwel het gehele raamoppervlak is bedekt. (Als je wilt mierenneuken kun je zeggen dat het niet in alle hoekjes perfect aansluit)

Ik las hieronder een vraag hoe je kunt zien of het sonniboys zijn: Bij mij zit alleen op de zonweringsdelen van de achterramen (naast de achterbank) een logo rechtsonder. Op de zonwering van de zijruiten in de kofferbak en op de achterruit zit geen logo.

Mochten mensen echt geinteresseerd zijn kan ik uiteraard foto's plaatsen.

Groet, HendrikJan

Canon-Eye

Forumguru
Durf dus niet te zeggen of er ook sonnyboys (welke je dus ook vastzet bij het ruit) zijn voor de achterruit.
Die zijn er!
Had op m'n vorige (O2 combi) de achterruit + vaste zijruiten, huidige (FII combi) opnieuw + achterportieren volledig.

gert84

Nieuw lid
hallo allen! ik heb een vraagje: op marktplaats worden zonneschermen aangeboden. de tweede past sowieso op mijn octavia combi uit 2006, maar die eerste ook? hopelijk kunnen jullie me helpen!

Geschikt voor
Automerk Model Bouwjaar
SKODA OCTAVIA Combi (5E5) 2012-11 -

Geschikt voor
Automerk Model Bouwjaar
SKODA OCTAVIA Combi (1Z5) 2004-02 - 2013-06

gert84

Nieuw lid
Er staat toch echt 'combi', bovendien staat een combi op de foto...
In een andere thread had ik hier al iets over gelezen (over de vernieuwde versie van de O2 combi en of de ramen verschillend zijn) maar ik kan t zo snel niet terugvinden ...

Bovenaan Onderaan